    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 19 Jun 2010 22:17:20 +0200
    Subject: Zagubiona karta gwarancyjna
    From: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Witam,

    Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz od
    kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy.
    Usterki to:
    - laptop wlacza sie raz na jakis czas (to podobno standard w wiekszosci
    nowych HP z tej serii, prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze[koszt
    podobno kilkaset zl], ew. wymiana plyty glownej)
    - dwa klawisze "urwane" (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie da
    sie ich zapiac)
    - czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby
    napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w
    wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku - "dalej"
    nie chce sie scierac )
    - laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo, w
    dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch! nawet w spoczynku laptop
    jest niemilosiernie goracy. O jakimkolwiek graniu, albo ogladaniu filmow
    HD nie ma mowy, bo laptop sie hibernuje ze wzgledu na wysoka temp.
    - slychac dziwne stuki z dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem badblokow jak
    i SMART nic groznego nie podaje)
    - zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda - nie moja
    wina, ze producent wymyslil takie zaczepy, ktore nie spelniaja swojej
    funkcjonalnosci, a wrecz narazaja sprzet na kodatkowe uszkodzenia.

    Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp i halas - da sie
    z tym zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz
    loteria przy ponownym wlaczeniu. Poza tym, takie czeste uruchamianie
    laptopa jest niebezpieczne dla dysku i pozostalych komponentow.

    Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po
    klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
    Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac
    wymiane lub zwrot pieniedzy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...

    Niby moge odeslac do serwisu HP na ich koszt i po problemie - przynajmniej
    plyta glowna zostalaby naprawiona, ale kupujac tego laptopa 1,5 roku temu
    za 4tys nie mialem pojecia, ze to bedzie taki szrot! Kupilem go ze
    wzgledow na parametry, ale tez wzgledy estetyczne sie liczyly, a te, jak
    juz opisalem sa ponizej krytyki...

    Dodam, ze laptop byl zakupiony na firme. Nie wiem, jak ustawy reguluja
    "regonowcow" w sprawach gwarancyjnych...
    Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny.

    --
    SprzedamTO.pl