  • Data: 2009-10-14 11:06:16
    Temat: Wycofanie zgody na odpowiedzialność materialną
    Od: Kuba_G <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Nurtuje mnie ostatnio taki problem. Otóż pracuję w salonie firmy
    sprzedającej laptopy, telefony itp. Standardowo przy zatrudnianiu
    dostałem do podpisania papierek o odpowiedzialności materialnej za
    powierzone mienie. Podpisałem, bo wiadomo, odpowiedzialność za sprzęt
    musi być, ale ten był zabezpieczony szybami gablot. Niestety od
    jakiegoś czasu regularnie psują się co raz to nowe rzeczy w
    gablotach:
    zbiła się jedna z szyb zasłaniających gablotę z laptopami, popsuły się
    zamki gablot, co powoduje, że każdy bez wysiłku może sobie taką szybę
    w gablocie przesunąć i otworzyć, uzyskując dostęp do sprzętu. W
    gablotach na telefony, górną szybkę można zdjąć jednym palcem,
    zsuwając ją z zawiasu, także dostając się do sprzętu. Sytuacja była
    już kilkukrotnie zgłaszana, jednak zawsze kończyło się na niczym!
    Na dodatek, w salonie grafik jest ułożony tak, że ZAWSZE przynajmniej
    dwie godziny na salonie jest tylko jedna osoba. Więc jeśli wtedy
    przyjdzie klient, chcąc np. kupić laptopa, osoba ta MUSI wyjść na
    zaplecze (po sprzęt), zostawiając salon bez nadzoru, na co najmniej 10
    sek. Jest to czas w zupełności wystarczający na odsunięcie którejś z
    szyb i wyjęcie np. aparatu za 3 tys.
    Wobec tych uchybień (wydaje mi się, że ewidentnych i bezdyskusyjnie ze
    strony firmy?) chciałbym wycofać swoją zgodę na odpowiedzialność
    materialną. Czy mam do tego prawo? I czy w przypadku zgłoszenia
    wycofania takiej zgody, pracodawca ma prawo mnie zwolnić (liczę się z
    usłyszeniem tekstu "albo podpiszesz, albo pa pa"), jeżeli zgoda ta
    jest podyktowana powyższymi uwarunkowaniami?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
    Kuba