  • Data: 2009-10-14 15:02:32
    Temat: Re: Wycofanie zgody na odpowiedzialność materialną
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:679ee8aa-36e7-40be-97e6-39f24ab16720@c3g2000yqd
    .googlegroups.com
    Kuba_G <k...@g...com> pisze:

    > Nurtuje mnie ostatnio taki problem. Otóż pracuję w salonie firmy
    > sprzedającej laptopy, telefony itp. Standardowo przy zatrudnianiu
    > dostałem do podpisania papierek o odpowiedzialności materialnej za
    > powierzone mienie. Podpisałem, bo wiadomo, odpowiedzialność za sprzęt
    > musi być, ale ten był zabezpieczony szybami gablot.
    Trzeba uważać co się podpisuje. Treść oświadczenia zwykle bywa niekorzystna
    dla pracownika.
    Brak informacji o treści tego, co podpisałeś.

    > Niestety od
    > jakiegoś czasu regularnie psują się co raz to nowe rzeczy w
    > gablotach:
    > zbiła się jedna z szyb zasłaniających gablotę z laptopami, popsuły się
    > zamki gablot, co powoduje, że każdy bez wysiłku może sobie taką szybę
    > w gablocie przesunąć i otworzyć, uzyskując dostęp do sprzętu. W
    > gablotach na telefony, górną szybkę można zdjąć jednym palcem,
    > zsuwając ją z zawiasu, także dostając się do sprzętu. Sytuacja była
    > już kilkukrotnie zgłaszana, jednak zawsze kończyło się na niczym!
    Czy zgłaszana była pisemnie? Czy można udowodnić istniejący stan rzeczy?

    > Na dodatek, w salonie grafik jest ułożony tak, że ZAWSZE przynajmniej
    > dwie godziny na salonie jest tylko jedna osoba. Więc jeśli wtedy
    > przyjdzie klient, chcąc np. kupić laptopa, osoba ta MUSI wyjść na
    > zaplecze (po sprzęt),
    Nie musi. Jest odpowiedzialna materialnie za powierzone mienie toteż go
    dogląda.
    W tych warunkach obsługa klienta wydaje się niemożliwa.

    > Wobec tych uchybień (wydaje mi się, że ewidentnych i bezdyskusyjnie ze
    > strony firmy?) chciałbym wycofać swoją zgodę na odpowiedzialność
    > materialną. Czy mam do tego prawo?
    Tak. Każda umowa jest oświadczeniem woli, któe można zmienić bądź wycofać.

    > I czy w przypadku zgłoszenia
    > wycofania takiej zgody, pracodawca ma prawo mnie zwolnić
    Prawie zawsze ma prawo cie zwolnić.
    Warunki i zasady wypowiedzenia i rozwiązania stosunku pracy znajdziesz w KP
    (nie tylko, ale od tego zacznij).

    --
    Jotte