  • 81. Data: 2023-01-02 01:34:29
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2023 o 00:55, J.F pisze:

    > oni chyba uważają, ze tak, bo niektore to by nie zarobily na listy
    > papierowe zwykłe ze wszystkimi zmianami cennikow, regulaminow, wzorcow
    > umownych.

    Które - dodajmy mało kto czyta.

    > Tzn budynku, czy jeszcze np prądu? Bo resztę to oni z reguły robili
    > sobie sami. No chyba, ze jakies miejsce w "kanale kablowym".

    Przede wszystkim właśnie tych budynków. Zresztą przypominam sobie małą
    wojenkę, bo w mieście wtedy były dwie telewizje kablowe i teraz jak
    ustalić która może, a która nie i dlaczego?

    > IMO to nadal podobnie wyglada, no moze niektorzy postawili bardziej na
    > kanaly kodowane i bez dekodera nie obejrzysz.
    > Dekoder teraz w kazdym TV.

    Teraz też jeszcze jest możliwość po sieci komputerowej to udzielać.

    > Chyba nadal sie zdarza.

    Ja już od lat się nie spotkałem.

    > No ale o co poszlo - ze oni wprowadzili opłatę za ten pakiet bazowy,
    > czy usilnie chcieli od Ciebie pare zł ekstra zarobic ?

    Nie, no ja miałem ten pakiet dodatkowy. Tylko oni sobie podnieśli
    stawkę, a ja o tym nie wiedziałem. Nie była to wielka kwota i gdyby mnie
    tymi odsetkami karnymi nie zdenerwowali oraz koniecznością wyrównania na
    dwa lata wstecz, to b y w ogóle nie było problemu.

    > Bo spoldzielnia ma chyba obowiazek zapewnic antene zbiorczą, ale nie
    > za darmo. "Konserwacja AZART".
    > To sie moze posługiwać zastępczo taką "telewizją kablową".

    Tak to właśnie mniej więcej działało. Anteny zbiorcze, to gdzieś w
    latach 70-tych u nas robili. Wcześniej każdy sobie na dachu wieszał
    swoją antenę.

    > Gdyby to bylo ostatnio, to bym sie zastanowil, czy to nie jakis nacisk
    > odgorny - nie podpiszesz umowy, i bedziesz mogl przestac oplacac
    > Abonament RTV. Bo nie masz mozliwosci odbioru.
    > A tego wladza nie chce :-)

    Ja nie potrafię tego zrozumieć, co się tak na tę głupotę uparli, zamiast
    sfinansować do z podatku.

    > Sa jakies przepisy o programach i cenach w tym "pakiecie minimalnym" ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Wydaje mi się, że muszą darmo dać to, co byś
    miał, jakbyś sobie sam antenę na dach wywalił.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2023-01-02 01:54:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 01:34:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Które - dodajmy mało kto czyta.

    A to juz problem klienta. Dostarczono? dostarczono :-)

    > Przede wszystkim właśnie tych budynków. Zresztą przypominam sobie małą
    > wojenkę, bo w mieście wtedy były dwie telewizje kablowe i teraz jak
    > ustalić która może, a która nie i dlaczego?

    a) kto pierwszy ten lepszy,
    b) obie,
    c) a w ogole to nie ma przepisu, ze kazda koncesjonowana musi byc
    wpuszczona ? Oczywiscie mozna utrudniac - projekt, projekt budowlany,
    zatwierdzenia, opinie ... jak sie da, to sie zrobi :-)

    Ja mam chyba ze trzy sieci.

    > Teraz też jeszcze jest możliwość po sieci komputerowej to udzielać.

    Tez prawda. A siec komputerowa moze byc po kablu TV :-)

    > Ja już od lat się nie spotkałem.

    widac potanialo, albo lepsze kodowanie.
    Teraz jest problem dzielenia Netflixa :-)

> [...]
    > tymi odsetkami karnymi nie zdenerwowali oraz koniecznością wyrównania na
    > dwa lata wstecz, to b y w ogóle nie było problemu.

    Zrozumiale, ale potem cos o przymusie kombinowales ...

    > Tak to właśnie mniej więcej działało. Anteny zbiorcze, to gdzieś w
    > latach 70-tych u nas robili. Wcześniej każdy sobie na dachu wieszał
    > swoją antenę.

    W wielkiej plycie byly juz standardem. Tylko sie potem psuly.

    > Ja nie potrafię tego zrozumieć, co się tak na tę głupotę uparli, zamiast
    > sfinansować do z podatku.

    moze musieliby podniesc podatki, a tego nie chcą ... oficjalnie.
    Choc przeciez - tak finansują.

    > Nie mam zielonego pojęcia. Wydaje mi się, że muszą darmo dać to, co byś
    > miał, jakbyś sobie sam antenę na dach wywalił.

    Wydaje mi sie, ze nie za darmo.

    J.

  • 83. Data: 2023-01-02 02:21:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale o podwyzce czynszu pewnie byles informowany, w normalny sposob.
    > I oplatę za smieci tam wymienili.

    Zależy co to takiego ten normalny sposób. Informowany powinieneś być
    skutecznie, przy czym są pewne przyklepane sposoby, jak np. poleconym,
    ale to przecież nie oznacza, że inne nie będą uznane za skuteczne. Nie
    wiem jak to tam jest w spółdzielniach, ale chyba może ustalić
    obowiązujący sposób komunikowania i wtedy Ty, jako jej członek, jak Ci
    się to nie podoba, to możesz chyba taką decyzję zaskarżyć do sądu? Tyle,
    że nadal pewnie powinineś się jej podporządkować o ile w sposób
    oczywisty nie jest ona jakoś prawnie / obyczajowo dziwna (np. uwłacza
    Twojej godności).

    > Teraz sie musisz zastanowic jak to z tym kluczem do smietnika, czy on
    > na cos wplywa? :-)
    >
    > Co wiecej powiem - i co ze smieciami robisz?
    > Wyrzucic do innego smietnika ... poki w jednej gminie, to chyba ci
    > wolno, wszak placisz za to, choc sie odgrazasz, ze nie.
    >
    > Wyrzucic poza smietnik nie wolno, składować w mieszkaniu nie wolno.
    > Ale czy mozna zaniesc prezesowi? :-)

    Jak mam problemy z nadmiarem czasu i jestem typem pieniacza, to
    wynajmuję firmę, która te śmieci ode mnie odbiera i pozywam spółdzielnie
    o zwrot kosztów.

    > Np spytam policje czy jest zakaz jedzic po pijaku, oni nie odpowiedzą,
    > bo nie maja obowiazku, wiec ja sie potem powołam, ze policja mnie nie
    > poinformowala o zakazie :-)

    Agurat tutaj to ignorantia legis non excusat więc nie wiem po co to
    wałkujecie.

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2023-01-02 02:34:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W poniedziałki w godzinach 13:00 ~ 15:00. I nie jest to ściema. Jeśli
    > nawet z jakiegoś powodu nie może przyjąć, to jest wyznaczona osoba go
    > zastępująca. Tej "tajnej" informacji udzielamy każdemu, kto chce nas -
    > przykładowo - zwolnić z pracy, albom jakoś się tam pożalić.

    > Nigdy tej wiedzy nie potrzebowałem. Ale brak możliwości osobistego
    > kontaktu z Prezydentem nie powoduje, że reprezentujący przez niego urząd
    > może sobie odpisać petentowi, że "odpowiedź na jego pytanie zostało
    > opublikowano w tajnej kwaterze Prezydenta, w kabinie nr 3 po prawej
    > stronie".

    A może odpisać, że jest wywieszone (opublikowane) na tablicy na klatce
    petenta?

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2023-01-02 02:45:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 01.01.2023 o 14:14, Akarm pisze:
    > Dyskutujemy tu, czy odesłanie do jakiegoś tajemniczego miejsca osoby
    > pytającej, zamiast odpisane jej na pytanie, powoduje ten sam skutek, co
    > udzielenie odpowiedzi. I ja stoję na stanowisku, że nie.

    Co np. jeśli właściciel przyklepał taki sposób komunikacji i jest to też
    odzwierciedlone w umowie najmu?

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2023-01-02 11:24:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > że nadal pewnie powinineś się jej podporządkować o ile w sposób
    > oczywisty nie jest ona jakoś prawnie / obyczajowo dziwna (np. uwłacza

    Ale na pewno nie ma to zastosowania do osób członkami spółdzielni
    niebędących. No i odwoływanie się do jakiejś aplikacji, do której ktoś
    dostępu może nie mieć jest też średnim sposobem, choć wskazanie linku do
    jakiejś dostępnej strony zawierającej odpowiedź uznałbym za dobry pomysł.

    --
    Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-01-02 11:25:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Co np. jeśli właściciel przyklepał taki sposób komunikacji i jest to też
    > odzwierciedlone w umowie najmu?
    Nic. Sposób dobry jak każdy inny, ale w razie co mammy art. 6 kc i to
    właściciel będzie musiał dowieść, że wiadomość dotarła, a nie jej
    odbierający, że nie odczytał.
    --
    Robert Tomasik

  • 88. Data: 2023-01-02 11:26:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A może odpisać, że jest wywieszone (opublikowane) na tablicy na klatce
    > petenta?
    A jak akurat na tej wczoraj jakiś idiota zdarł, albo zamalował?
    --
    Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-01-02 11:33:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2023 o 01:54, J.F pisze:
    > A to juz problem klienta. Dostarczono? dostarczono ?

    No właśnie teraz przy okazji kredytów denominowanych nagle się okazuje,
    że to , iż przedstawicielowi banku wydawało się, ze doręczyli warunki i
    zawarli umowę, to nic ne znaczy. Kilka banków już "padło". A nie byłoby
    problemu, jakby zamknięto inicjatora pomysłu za oszustwo po pierwszej
    umowie. Przez wiele lat udawano, ze one są wspaniałe, bo klient podpisał
    umowę.

> [...]
    > wpuszczona ? Oczywiscie mozna utrudniac - projekt, projekt budowlany,
    > zatwierdzenia, opinie ... jak sie da, to sie zrobi ?

    Teraz nie śledzę. U mnie w mieście ziała w ogóle dwóch operatorów i
    podzielili się obszarami. Nawet się nad nieuczciwą konkurencją kiedyś
    zastanawiałem.

    > Tez prawda. A siec komputerowa moze byc po kablu TV ?

    Ba! Może być po kablu ~238V.

    > W wielkiej plycie byly juz standardem. Tylko sie potem psuly.

    No ja pamiętam, jak za dzieciaka się po dachu biegało między antenami.
    Byłą specjalna procedura uzyskana klucza od dachy celem zainstalowania -
    poprawienia kierunku.

    > moze musieliby podniesc podatki, a tego nie chcą ... oficjalnie.
    > Choc przeciez - tak finansują.

    Kto nad tym panuje? Podnoszą Ci o kilka groszy akcyzę, jak paliwo
    tanieje i tanieje mniej. Potem drożeje paliwo, bo drożeje ropa. Potem
    trochę mniej tanieje itd.

    --
    Robert Tomasik

  • 90. Data: 2023-01-02 16:34:12
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    piątek, 30 grudnia 2022 o 19:49:05 UTC+1 EmBuf napisał(a):
    > Z jakimi ,,dokumentami"?

    Dostęp do MARHAL-ON-LINE można uzyskać tylko na wniosek
    złożony osobiście w siedzibach spółdzielni - muszą potwierdzić np.
    tożsamość, własność lokalu itp. i dopiero wtedy dadzą dostęp, a więc
    skoro nie chcą już udzielić informacji mailem, to tego już nie zrobią, ale
    że muszą informacji udzielać, to mogą to zrobić gdy członek spółdzielni
    osobiście uda się do siedziby spółdzielni, a jak członek nie chce tam
    często łazić, to zdalnie MOLem, ale by mieć informacje z MOLa trzeba
    osobiście raz udać się do spółdzielni pod uzyskanie dostępu...

    Z innej strony, to "uwielbiam", gdy w jakimś urzędzie lub biurze mówi
    się do obywatela "biurowym slangiem", czyli jakimiś skrótami i
    skrótowcami, z którymi nawet Googiel ma problem, by je rozszyfrować,
    zakładając, że obywatel doskonale wie o co urzędnikowi chodzi...

    Pozdr-
    -Rowerex