    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    <jiz19hveutge$.qdm7mgcehapi$.dlg@40tude.net>
    <63b19179$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    Date: Mon, 02 Jan 2023 01:21:07 GMT

    On 2023-01-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale o podwyzce czynszu pewnie byles informowany, w normalny sposob.
    > I oplatę za smieci tam wymienili.

    Zależy co to takiego ten normalny sposób. Informowany powinieneś być
    skutecznie, przy czym są pewne przyklepane sposoby, jak np. poleconym,
    ale to przecież nie oznacza, że inne nie będą uznane za skuteczne. Nie
    wiem jak to tam jest w spółdzielniach, ale chyba może ustalić
    obowiązujący sposób komunikowania i wtedy Ty, jako jej członek, jak Ci
    się to nie podoba, to możesz chyba taką decyzję zaskarżyć do sądu? Tyle,
    że nadal pewnie powinineś się jej podporządkować o ile w sposób
    oczywisty nie jest ona jakoś prawnie / obyczajowo dziwna (np. uwłacza
    Twojej godności).

    > Teraz sie musisz zastanowic jak to z tym kluczem do smietnika, czy on
    > na cos wplywa? :-)
    >
    > Co wiecej powiem - i co ze smieciami robisz?
    > Wyrzucic do innego smietnika ... poki w jednej gminie, to chyba ci
    > wolno, wszak placisz za to, choc sie odgrazasz, ze nie.
    >
    > Wyrzucic poza smietnik nie wolno, składować w mieszkaniu nie wolno.
    > Ale czy mozna zaniesc prezesowi? :-)

    Jak mam problemy z nadmiarem czasu i jestem typem pieniacza, to
    wynajmuję firmę, która te śmieci ode mnie odbiera i pozywam spółdzielnie
    o zwrot kosztów.

    > Np spytam policje czy jest zakaz jedzic po pijaku, oni nie odpowiedzą,
    > bo nie maja obowiazku, wiec ja sie potem powołam, ze policja mnie nie
    > poinformowala o zakazie :-)

    Agurat tutaj to ignorantia legis non excusat więc nie wiem po co to
    wałkujecie.

    --
    Marcin