    Date: Mon, 2 Jan 2023 01:34:29 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <63b1823b$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <sj5z8c5t8rx1$.197cpjjowlkt0$.dlg@40tude.net>
    <63b18aee$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...net>
    <63b1ad46$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <d1g2b524kjnp$.1i40aogt4xd0j$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)

    W dniu 02.01.2023 o 00:55, J.F pisze:

    > oni chyba uważają, ze tak, bo niektore to by nie zarobily na listy
    > papierowe zwykłe ze wszystkimi zmianami cennikow, regulaminow, wzorcow
    > umownych.

    Które - dodajmy mało kto czyta.

    > Tzn budynku, czy jeszcze np prądu? Bo resztę to oni z reguły robili
    > sobie sami. No chyba, ze jakies miejsce w "kanale kablowym".

    Przede wszystkim właśnie tych budynków. Zresztą przypominam sobie małą
    wojenkę, bo w mieście wtedy były dwie telewizje kablowe i teraz jak
    ustalić która może, a która nie i dlaczego?

    > IMO to nadal podobnie wyglada, no moze niektorzy postawili bardziej na
    > kanaly kodowane i bez dekodera nie obejrzysz.
    > Dekoder teraz w kazdym TV.

    Teraz też jeszcze jest możliwość po sieci komputerowej to udzielać.

    > Chyba nadal sie zdarza.

    Ja już od lat się nie spotkałem.

    > No ale o co poszlo - ze oni wprowadzili opłatę za ten pakiet bazowy,
    > czy usilnie chcieli od Ciebie pare zł ekstra zarobic ?

    Nie, no ja miałem ten pakiet dodatkowy. Tylko oni sobie podnieśli
    stawkę, a ja o tym nie wiedziałem. Nie była to wielka kwota i gdyby mnie
    tymi odsetkami karnymi nie zdenerwowali oraz koniecznością wyrównania na
    dwa lata wstecz, to b y w ogóle nie było problemu.

    > Bo spoldzielnia ma chyba obowiazek zapewnic antene zbiorczą, ale nie
    > za darmo. "Konserwacja AZART".
    > To sie moze posługiwać zastępczo taką "telewizją kablową".

    Tak to właśnie mniej więcej działało. Anteny zbiorcze, to gdzieś w
    latach 70-tych u nas robili. Wcześniej każdy sobie na dachu wieszał
    swoją antenę.

    > Gdyby to bylo ostatnio, to bym sie zastanowil, czy to nie jakis nacisk
    > odgorny - nie podpiszesz umowy, i bedziesz mogl przestac oplacac
    > Abonament RTV. Bo nie masz mozliwosci odbioru.
    > A tego wladza nie chce :-)

    Ja nie potrafię tego zrozumieć, co się tak na tę głupotę uparli, zamiast
    sfinansować do z podatku.

    > Sa jakies przepisy o programach i cenach w tym "pakiecie minimalnym" ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Wydaje mi się, że muszą darmo dać to, co byś
    miał, jakbyś sobie sam antenę na dach wywalił.

    --
    Robert Tomasik