eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany › Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giga
    news.com!postnews.google.com!v25g2000yqk.googlegroups.com!not-for-mail
    From: BoB77 <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
    Date: Sat, 13 Feb 2010 06:57:36 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 42
    Message-ID: <1...@v...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 90.156.110.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    X-Trace: posting.google.com 1266073057 28846 127.0.0.1 (13 Feb 2010 14:57:37 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 14:57:37 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: v25g2000yqk.googlegroups.com; posting-host=90.156.110.230;
    posting-account=zGm9ywoAAAAvC2VCVexwsgDjfAEbs3sL
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0;
    SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
    3.0.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:626238
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Chcialbym sie poradzic w nastepujacej kwestii. Otoz 3 miesiace temu
    kupilem telewizor LCD 40" w sklepie Electro World. Po 2 miesiacach
    telewizor sie zepsul i oddalem go do serwisu producenta celem
    wykonania naprawy gwarancyjnej.

    Mimo, iz serwis usunal reklamowana usterke to jednak po naprawie
    telewizor nie dzialal juz tak samo (gorszy obraz) a po tygodniu
    pojawila sie inna usterka (przestala dzialac dosc istotna funkcja
    regulacji kolorow).

    Poirytowany brakiem profesjonalizmu serwisu postanowilem wykorzystac
    te nowa usterke jako niezgodnosc towaru z umowa i powolujac sie na
    ustawe zlozylem na pismie reklamacje u sprzedawcy, zadajac wymiany
    telewizora na nowy. Oczywiscie w pismie do sprzedawcy nie wspominalem
    o wczesniejszej wizycie sprzetu w serwisie z powodu innej wady (z
    reszta naprawa serwisowa chyba nie dyskwalifikuje skorzystania z
    reklamacji w przypadku innych wad). W pismie wskazalem rowniez adres
    gdzie znajduje sie telewizor, jednak nikt nie kontaktowal sie ze mna
    aby go odebrac.

    Po 10 dniach sprzedawca przyslal mi listem poleconym odpowiedz, w
    ktorej uznaje moje roszczenia za bezpodstawne, poniewaz jak
    argumentuje jest to pierwsza reklamacja sprzetu z tytulu niezgodnosci
    z umowa i w takim wypadku proponuje mi jego nieodplatna naprawe.

    Odpisalem sprzedawcy powolujac sie na Art. 8 ust.1 "Ustawy o
    szczegolnych..." oraz Art. 365 Kodeksu Cywilnego, z ktorych wynika, ze
    to do Konsumenta nalezy wybor sposobu usuniecia niezgodnosci towaru z
    umowa bez wzgledu na ilosc zglaszanych wczesniej reklamacji.
    Zagrozilem rowniez, iz brak mozliwosci spelnienia moich roszczen
    poskutkuje odstapieniem od umowy i zadaniem zwrotu zaplaconej gotowki.


    Poniewaz wydaje mi sie ze sprzedawca zupelnie nie zna przepisow i nie
    zadal sobie nawet trudu przeczytania ustawy spodziewam sie, ze moje
    drugie pismo spotka sie rowniez z negatywna odpowiedzia. Co w takiej
    sytuacji moge zrobic, zeby sklonic sprzedawce do wymiany sprzetu? Czy
    pozostaje mi tylko sad? Czy w pozwie mialbym sie domagac zwrotu
    pieniedzy czy nadal wymiany telewizora? No i jak uzasadnic ewentualny
    pozew?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1