eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany › Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
  • Data: 2010-02-13 14:57:36
    Temat: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
    Od: BoB77 <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chcialbym sie poradzic w nastepujacej kwestii. Otoz 3 miesiace temu
    kupilem telewizor LCD 40" w sklepie Electro World. Po 2 miesiacach
    telewizor sie zepsul i oddalem go do serwisu producenta celem
    wykonania naprawy gwarancyjnej.

    Mimo, iz serwis usunal reklamowana usterke to jednak po naprawie
    telewizor nie dzialal juz tak samo (gorszy obraz) a po tygodniu
    pojawila sie inna usterka (przestala dzialac dosc istotna funkcja
    regulacji kolorow).

    Poirytowany brakiem profesjonalizmu serwisu postanowilem wykorzystac
    te nowa usterke jako niezgodnosc towaru z umowa i powolujac sie na
    ustawe zlozylem na pismie reklamacje u sprzedawcy, zadajac wymiany
    telewizora na nowy. Oczywiscie w pismie do sprzedawcy nie wspominalem
    o wczesniejszej wizycie sprzetu w serwisie z powodu innej wady (z
    reszta naprawa serwisowa chyba nie dyskwalifikuje skorzystania z
    reklamacji w przypadku innych wad). W pismie wskazalem rowniez adres
    gdzie znajduje sie telewizor, jednak nikt nie kontaktowal sie ze mna
    aby go odebrac.

    Po 10 dniach sprzedawca przyslal mi listem poleconym odpowiedz, w
    ktorej uznaje moje roszczenia za bezpodstawne, poniewaz jak
    argumentuje jest to pierwsza reklamacja sprzetu z tytulu niezgodnosci
    z umowa i w takim wypadku proponuje mi jego nieodplatna naprawe.

    Odpisalem sprzedawcy powolujac sie na Art. 8 ust.1 "Ustawy o
    szczegolnych..." oraz Art. 365 Kodeksu Cywilnego, z ktorych wynika, ze
    to do Konsumenta nalezy wybor sposobu usuniecia niezgodnosci towaru z
    umowa bez wzgledu na ilosc zglaszanych wczesniej reklamacji.
    Zagrozilem rowniez, iz brak mozliwosci spelnienia moich roszczen
    poskutkuje odstapieniem od umowy i zadaniem zwrotu zaplaconej gotowki.

    Poniewaz wydaje mi sie ze sprzedawca zupelnie nie zna przepisow i nie
    zadal sobie nawet trudu przeczytania ustawy spodziewam sie, ze moje
    drugie pismo spotka sie rowniez z negatywna odpowiedzia. Co w takiej
    sytuacji moge zrobic, zeby sklonic sprzedawce do wymiany sprzetu? Czy
    pozostaje mi tylko sad? Czy w pozwie mialbym sie domagac zwrotu
    pieniedzy czy nadal wymiany telewizora? No i jak uzasadnic ewentualny
    pozew?