  • Data: 2014-01-04 00:25:24
    Temat: Re: znowu te śmieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Dec 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakiś konkretny przepis ?

    Na wykroczenie z KKS? Pewnie ten, który dla wszystkich deklaracji
    podatkowych. Jest podatek, jest deklaracja, to jest i mandat.

    > Bo ta deklaracja dziwna była. Pisałem już o tym.

    A to osobna sprawa i powód setek różnych krytycznych głosów:
    http://expresskaszubski.pl/aktualnosci/2013/05/miazd
    zace-stanowisko-giodo-ws-deklaracji-smieciowych
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdanski-adwokat-
    wytyka-bledy-w-uchwale-smieciowej-n66668.html

    Ale IMVHO należy rozdzielić poruszone sprawy.

    > Należało:
    > 1. zadeklarować za wszystkich mieszkańców czy będą segregowali,
    > 2. podać ile osób zamieszkuje
    > 3. podać ilu jest zameldowanych.
    >
    > Możliwe jest tylko:
    > 2. podanie osób zamieszkujących na dzień sporządzenia deklaracji
    >
    > Nie jest natomiast możliwe:
    > 1. bo osoby fizyczne zamieszkujące mieszkanie innej osoby fizycznej:
    > - nie są związani jej deklaracją ani
    > - same nie mogą takiego zobowiązania nałożyć na pozostałych mieszkańców ani
    > - nie były wszystkie zobowiązane do złożenia tej deklaracji

    IMO po prostu ustawodawca nadał takie uprawnienie właścicielowi
    nieruchomości i już.
    Są więc związani *ustawą*.
    To podobny przypadek, jak plac parkingowy na prywatnym terenie,
    na którym poza powodowaniem zagrożenia "od zawsze" nie obowiązywał
    PoRD, aż któregoś pięknego dnia ustawodawca postanowił, że byle
    znakiem drogowym "strefa ruchu" właściciel może zobowiązać innych
    użyszkodników do stosowania pozostałych znaków drogowych.

    > 3. meldunkami zajmuje się urząd meldunkowy a nie mieszkańcy ani nawet
    > właściciel

    No, formalnie właściel może się spytać, ale z drugiej strony
    urząd gminy/miasta powinien czuć się zobowiązany do zastosowania
    art.77 par.4 KPA :>, co racja to racja :)

    > Co więcej, miasto wymagało deklaracji o segregowaniu (a nie niesegregowaniu)
    > co samo w sobie miałoby sens, gdyby nie to, że dzisiaj nikt tych śmieci nadal
    > nie segreguje, np moje segregowane śmieci znikają bo ktoś najprawdopodobniej
    > wywala je do niesegregowanych bo sobie uważa, że wie lepiej.

    Ale jak mniemam to "zależy od miasta".
    U mnie pojemniki na segregowane stoją i nie obserwowałem, żeby ktoś
    przesypywał z jednych do drugich ;)

    pzdr, Gotfryd