  • Data: 2014-01-04 09:33:38
    Temat: Re: znowu te śmieci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMO po prostu ustawodawca nadał takie uprawnienie właścicielowi
    > nieruchomości i już.
    > Są więc związani *ustawą*.

    Wiesz, na kogoś ów obowiazek należało nałożyć. Właściciel nieruchomości był
    chyba sensowną propozycją. Choć ja osobiście, to bym psozedł na łatwiznę i
    przyjął, ze obowiąek ma każdy z nas z osobna i realizuje gopoprzez
    zameldowanie. Opłatę liczyć po meldunku i tyle. Przy okazji byłby powód
    finansowy do tego by ludzie uporządkowali ten temat sami. A z drugiej
    strony Gmina dostęp do zbioru meldunkowego ma i nie widzę powodu, by nie
    potraktowac tego jako surogat deklaracji podatkowej. Przy wymierzaniu
    podatku gruntowego do decyzji dopisują powiedzmy 3 osoby (bo tyle
    zameldowane) i facet dostaje decyzję określającą wymiar podatku. Dla mnie
    poroste, łatwe i przyjemne. A tak, to wprowadzono zamieszanie. Uważam, że
    problem należało unormować, popieram rząd, że ktoś sie nad tym po 70 latach
    pochyliuł, ale troszę głupio to rozwiazano.

    > To podobny przypadek, jak plac parkingowy na prywatnym terenie,
    > na którym poza powodowaniem zagrożenia "od zawsze" nie obowiązywał
    > PoRD, aż któregoś pięknego dnia ustawodawca postanowił, że byle
    > znakiem drogowym "strefa ruchu" właściciel może zobowiązać innych
    > użyszkodników do stosowania pozostałych znaków drogowych.

    Tu się z Tobą nie zgodzę, bo PoRD zawsze tam obowiązywał, tylko w niepełnym
    zakresie. Osobiście uważam, ze tablice były zbędne i należało ustalić, ze
    obowiązuje wszędzie, co by sprawę uprościło.

    > No, formalnie właściel może się spytać, ale z drugiej strony
    > urząd gminy/miasta powinien czuć się zobowiązany do zastosowania
    > art.77 par.4 KPA :>, co racja to racja :)

    Czyli rozumiem, że skąłniasz się ku mojej propoozycji pobrania danych z
    bazy osób po prostu po zameldowaniach.

    Ja to jeszcze mam inny pomysł polegający n a oderwaniu tego zobowiazania od
    nieruchomości. No bo jak ktoś mieszka trochę u cioci, trochę u mamy, a
    troche u siebie, to co za różnica, gdzie ów podatek zapłaci? Nie prosukuje
    więcej śmieci. Wprowadzić obowiązek opłaty od każdej osoby do Gminy na
    terenie któej jest zameldowana i zbierać śmieci wszystkie jak leci.

    > Ale jak mniemam to "zależy od miasta".
    > U mnie pojemniki na segregowane stoją i nie obserwowałem, żeby ktoś
    > przesypywał z jednych do drugich ;)

    U ns od zawsze ta segregacja działała dobrze i nawet po nowej ustawie te
    segregowane zbiera osobna firma.