  • Data: 2012-10-15 15:10:12
    Temat: Re: zawiadomienie o pop. przestępstwa
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale nie masz dobrych DOWODÓW.
    > Nie rozumiesz czy nie chcesz zrozumieć?
    > Jesteś nasłabszym ze świadków - świadkiem, który będzie świadczył we
    > własnym interesie. Do tego materialnym (interesie).
    > Mam nadzieję że tego ostatniego (szczególnie w kontekście "postraszenia"
    > o którym pisałeś) nie podważasz.
    >
    > IMVHO, po "przymuszeniu" do zajęcia stanowiska na piśmie, żadne
    > postępowanie karne nie będie potrzebne.
    > I z tego powodu organy ścigania również będą podobnie patrzeć na
    > wszelkie "zawiadomienia" - oceniając tak: "o co on się pieni, skoro
> [...]

    Ciekawe;-) stanowisko, że nie wystarczy popełnić po prostu przestępstwo,
    bo do uznania czynu z a przestępstwo nie wystarcza wypełnienie
    przesłanek opisanych w kodeksie, ale jeszcze trzeba pytać sprawcę, czy
    czasem nie ma ochoty z niego się wycofać....;-)

    Np. w czasie kontroli dokumentów (np w przypadku dokonania wykroczenia
    drogowego) ktoś na formularzu druku mandatu kredytowego podaje policji
    z gruntu fałszywe dane personalne, -czy także policja po stwierdzeniu
    tego faktu najpierw uprzejmie ma prosić o skorygowanie "pomyłki", czy
    raczej od razu może występować o stosowne ukaranie fałszującego dane?;-)

    Wyobraźmy sobie też, że np. pracodawca wystawia nierzetelne
    zaświadczenia o zarobkach dla ZUS-u, na podstawie których pracownik
    otrzymuje znacznie zawyżone (dla odmiany) świadczenia emerytalne.
    Sprawa po pewnym czasie wychodzi na jaw, dodatkowo okazuje się, że przed
    sporządzeniem owych fałszywych zaświadczeń pracodawcy przedstawiano
    dokumenty także jego własne, ale wcześniejsze, z których wynikało
    jednoznacznie, ze poziom wynagrodzenia był inny niż w tym ZUS-owskim
    zaświadczenia, ale mimo to pracodawca nie skorygował tego swojego
    nierzetelnego zaświadczenia.

    Czy w tej sytuacji nie byłoby wdrożone postępowanie karne przeciwko
    pracodawcy, czy uniknąłby on konsekwencji na podstawie tego, że
    pracownik nie wnosił listem poleconym o korektę danych a jedynie
    występował o to mailowo i telefonicznie, "za to" przez pół roku , ale
    pracodawca pisemnie odpowiadał, ze nic nie będzie zmieniać, bo nie .