    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 15 Oct 2012 09:27:35 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zawiadomienie o pop. przestępstwa

    On Sat, 13 Oct 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Innymi słowy chcesz wykorzystać grożenie postępowaniem karnym w celu
    > zmuszenia do jakiegoś określonego przez ciebie działania. A to podpada
    > pod ten sam paragraf co klasyczny rozbój.

    Prekręcasz, nie widzę takiej możliwości.
    "nie stanowi groŸby zapowiedŸ spowodowania postępowania karnego,
    jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem"

    JEDYNIE.
    Jaki jeszcze cel, oprócz "ochrony prawa", ma taka groźba w opisywanym
    przypadku? Haracz, łapówkę, czy jednak nic? ;)
    IMVHO, w opisywanym stanie pisma w obie strony byłyby nieskuteczne.
    Zarówno zarzut sfałszowania dokumentów (z braku dowodów umyślności
    i celowości), jak i próba oskarżenia o "grożenie".

    > Zwłaszcza że na razie jeszcze formalnie nie wezwałeś do sprostowania

    A tu w 100% zgoda.

    Do p47 - przy poprzednim poście nie chciało mi się zajrzeć do przepisu,
    zrobił to Robert.
    Skoro jest to przestępstwo (tylko) umyślne, trzeba mieć dowód, że oni
    celowo i umyślnie nie przekręcili danych.
    Teza "bo oni powinni to wiedzieć" to nie dowód, to słaba poszlaka.

    pzdr, Gotfryd