    Date: Fri, 26 Apr 2013 08:08:55 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz bzykania Re: OT
    <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl> <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl>
    <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl> <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl>
    <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl> <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl85pa$p82$4@node2.news.atman.pl>
    <5177a19f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9314$6bj$2@node1.news.atman.pl>
    <51783054$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9eqs$4ad$1@node2.news.atman.pl>
    <5178e10e$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <klanut$p22$3@node1.news.atman.pl> <klaq9g$cph$1@node2.news.atman.pl>
    <klarhu$dqn$1@node2.news.atman.pl> <klav0f$hp1$1@node2.news.atman.pl>
    <51790124$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb04e$dqn$6@node2.news.atman.pl>
    <51791ce3$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb724$dqn$17@node2.news.atman.pl> <klb8k0$rnk$1@node2.news.atman.pl>
    <kld3ad$91s$3@node1.news.atman.pl>

    W dniu 26.04.2013 07:28, Dominik & Co pisze:

    > No, trzeba by sprawdzić, czy nie są zakazane przez Jahwe.
    > Bo na przykład takie krewetki czy kaszanka są na indeksie.
    >
    > Ciekawe, czy choć 1 na 1000 ludzi mieniących się chrześcijanami
    > i marudzących, że "słowo Boże jest wieczne i niezmienne" o tym wie
    > i tego przestrzega :-)

    Nie ma potrzeby przestrzegania, bo Bóg zniósł te zakazy w późniejszym
    okresie.

    http://www.biblia.info.pl/cgi-bin/biblia.cgi?dz10:10
    -16/tbw

    Potem poczuł głód i chciał jeść; gdy zaś oni przyrządzali posiłek,
    przyszło nań zachwycenie i ujrzał otwarte niebo i zstępujący jakiś
    przedmiot, jakby wielkie lniane płótno, opuszczane za cztery rogi ku
    ziemi; były w nim wszelkiego rodzaju czworonogi i płazy ziemi, i ptactwo
    niebieskie. I odezwał się do niego głos: Wstań, Piotrze, zabijaj i jedz!
    Piotr zaś rzekł: Przenigdy, Panie, bo jeszcze nigdy nie jadłem nic
    skalanego i nieczystego. A głos znowu po raz wtóry do niego: Co Bóg
    oczyścił, ty nie miej za skalane. A stało się to po trzykroć, po czym
    przedmiot został wzięty do nieba.

    (Dzieje Apost. 10:10-16)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek