    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wywiezienie dziecka za granice bez zgody wspolrodzica
    Date: Sat, 30 Jul 2005 18:42:32 +0800

    In article <dcf2du$43m$1@atlantis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
    > o stres związany ze zmianą środowiska
    > ze stresem. Zastanów się np. nad wychowaniem młodych Brytyjczyków z bogatych
    > rodzin. 7-mio letni bachor jest wykopywany do szkoły z internatem, a
    > "kontakty" z obojgiem rodziców zostają mu przez nich samych ograniczone do
    > ferii i wakacji ;). Ja nie piszę, że to popieram, ale pokazuję Ci tylko do
    > czego prowadzi żonglowanie argumentami nie mającymi związku z pojęciami
    > prawniczymi ;).

    Nie mam wątpliwości, że widzisz różnicę pomiędzy wyjazdem na wakacje a
    zmianą szkoły, stresem związanym z językiem, przejściem do środowiska w
    którym się nikogo nie zna, nie ma kolegów, koleżanek, a obecne "znikają",
    takoż ten drugi rodzic. Więc w sumie nie wiem po co taka argumentacja, bo
    albo mnie z lekka nie doceniasz albo masz bardzo podłe zdanie o logice
    działania polskich sądów rodzinnych i jeszcze nie daj Boże masz w tym
    drugim przypadku rację.

> [...]
    > czego prowadzi żonglowanie argumentami nie mającymi związku z pojęciami

    No tak, tu też mamy to samo :) To jest polskie dziecko, wychowane w
    bliskim kontakcie z obojgiem rodziców, a nie w angielskiej "boarding
    school" czy przez rodziców z dysfunkcją kontaktów emocjonalnych.

    --
    Marcin