    From: tierrra <n...@t...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Date: Mon, 06 Dec 2004 18:38:50 GMT

    Johnson wrote:

    > Powiedzmy tak: jak ja sądziłbym sprawę po sprzeciwie, przy założeniu winy
    > skazałbym na karę surowszą niż w wyroku nakazowym. Dochodzi jedna dodatkowa
    > okoliczność obciążająca: brak skruchy sprawcy.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Wiec kwalifikowalbys sie do usuniecia z zawodu sedziego. Okolicznoscia
    obciazajaca nie jest i nie moze byc z tego powodu ze przed wyrokiem
    oskarzony nie byl winien niczego. Tj uznawany niewinnym dopiero do
    momentu wyroku iw wyniku postepowania gdzie oskarzony mial szanse
    przedstwaienie swojej strony medalu.

    Zreszta TWIERDZE ze polski system prawny ma duzy blad polegajacy na
    dopuszczeniu do orzekania sedziego ktory ma dostep do wszystkich
    matrialow w tym tych narazajacych na stronniczosc w koncowej ocenie. Czy
    to jest pozbawienie do uczciwego procesu? Np. w USA sedzia NIE orzeka a
    orzekaja tylko lawnicy bez udzialu sedziego. Jest na porzadku dziennym
    wyprowadzanie lawnikow do ich pokoju pare razy dziennie, a adwokaci i
    prokuratorzy maja zakaz poruszania na sali rozpraw konkretnych spraw nie
    dopuszczonych WCZESNIEJ przez sedziego. W ten sposob lawnicy moga
    skoncentrowac sie na tym co im przedstawiono, a nie na blocie ktore
    rzuca prokurator.