  • Data: 2004-12-09 08:13:48
    Temat: Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:cp86j9$ev4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Straszne jest wg mnie to, ze I Prezes SN ma nast. poglad i publicznie o
    tym
    > pisze: "To prawda, że im bardziej upraszczamy procedurę, tym rzadziej
    > odwołujemy się do gwarancji i uprawnień jednostki w postępowaniu, przez
    co
    > zapewne w pewnym stopniu większe jest ryzyko wydania niesprawiedliwego
    > wyroku. Ale to należy wliczyć w koszty. Po prostu musimy się z tym
    pogodzić.
    > Jeżeli tego nie zrobimy, trwać będzie obecna sytuacja, która w potocznym
> [...]

    Przecież to jest (brutalna) prawda. Nie można do każdego
    najbanalniejszego przypadku angażować wszystkich sił i środków
    bo nie starczy ich na sprawy grubo ważniejsze.
    Tak samo jest w medycynie, gdzie banalne przypadki traktuje się
    rutynowo bez angażowania nowoczesnej ale i kosztownej diagnostyki.
    Wszystkie wyroki sądów są obciążone ryzykiem błędu. Konieczny jest
    kompromis. Z jednej strony mamy staranność procedury, gwarantującą
    (w założeniu) sprawiedliwość wyroku, a z drugiej jej koszty.
    W przeciwnym przypadku trzeba by zwielokrotnić nakłady na sądownictwo
    (a kasy brak) albo pogodzić się z tym, że na rozpatrzenie twojej
    sprawy będziesz musiał czekać 20 lat.
    Frustrujące, ale nieuniknione.

    Alek