  • Data: 2004-12-10 21:53:57
    Temat: Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek wrote:
    > Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    > wiadomości news:cp86j9$ev4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    (...)

> [...]
    > najbanalniejszego przypadku angażować wszystkich sił i środków
    > bo nie starczy ich na sprawy grubo ważniejsze.
    > Tak samo jest w medycynie, gdzie banalne przypadki traktuje się
    > rutynowo bez angażowania nowoczesnej ale i kosztownej diagnostyki.
    > Wszystkie wyroki sądów są obciążone ryzykiem błędu. Konieczny jest
    > kompromis. Z jednej strony mamy staranność procedury, gwarantującą
    > (w założeniu) sprawiedliwość wyroku, a z drugiej jej koszty.
    > W przeciwnym przypadku trzeba by zwielokrotnić nakłady na sądownictwo
    > (a kasy brak) albo pogodzić się z tym, że na rozpatrzenie twojej

    To prawda i wcale tego nie kwestionuję.
    Pozostaje jednak (i o to mi chodzi) "mały" problem etyczny,- czy w związku
    z tym lepiej skazac niewinnego, czy też lepiej, aby winny pozostał na
    wolności??
    Nie chcę tu rozstrzygać tego problemu, nie czuję się zresztą do tego
    uprawniony.
    Chodzi mi o to, że I Prezes SN tak lekko, bezrefleksyjnie przechodzi nad
    tym, wg mnie zasadniczym problemem, do porządku dziennego:(.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.