    From: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok nakazowy jeszcze raz ale inaczej
    Date: Mon, 6 Dec 2004 18:34:54 +0100

    Użytkownik "Tomasz Jurek" wrote:

    > Właśnie dostałem (podobnie jak kolega nieco wcześniej) wyrok sądu
    > grodzkiego (nie przyjąłem mandatu bo policjant był sam, w prywatnym
    > samochodzie, po zmroku, poza miastem i sprowokował mnie do złamania
    > przepisów ruchu dorgowego - tzn. wyprzedzenia pojazdu którym się poruszał
    > :).
    >
    > Wyrok dostarczono poleconym po 2 miesiącach i nie zapytano mnie o zdanie.
    > Do pracy spóźniełem się tego dnia 30minut, co oznacza że tyle zajęło temu
    > ... wpisanie moich danych do swojego nedznego kajetu (specjalnie zwolnił
> [...]

    Skoro zlamales przepis, to nie bardzo widze potrzebe zglaszania sprzeciwu. W
    gruncie rzeczy taki wyrok nakazowy ma wtedy sens. Gorzej w przypadku, kiedy
    prokuratura uznaje tylko racje oskarzyciela, bazujac w dodatku na klamliwych
    zeznaniach. Chociaz zawsze mozesz probowac przedstawic swoje racje, badz co
    badz podobno to kraj demokratyczny.

    shi