  • Date: Sat, 30 Jul 2005 14:43:22 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem a meldunek

    Dnia 30/07/2005 09:26, basia wrote :

    > Dzięki za odpowiedź. Zaczynam rozumiec w czym rzecz, z innych wątków wiem
    > też że nawet jeśli niepłacący lokator zameldowania nie ma, to i tak nie mogę
    > po prostu wejść do mieszkania, zmienić zamki i wystawić jego rzeczy (może
    > się zdziwisz, ale większość ludzi o tym nie wie - ja dowiedziałam się
    > dopoiero czytając tę grupę:)) Pozostaje mi mieć nadzieję, że nie trafię na
    > oszusta i nie będę zmuszona przechodzić wszystkich uciążliwości związanych z
    > eksmisją. Mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy jeśli lokator mi nie płaci,
> [...]
    Każdego wolno eksmitować. Jednakże (co do zasady):
    - osobom o których piszesz powyżej gmina musi zapewnić lokal socjalny;
    - pozostałym osobom gmina musi zapewnić tymczasowe pomieszczenie.

    W praktyce gmina nie jest w stanie zapewnić ani jednego ani drugiego, co
    powoduje praktyczną bezskuteczność wyroku eksmisyjnego.

    Są jednak wyjątki od tej zasady:
    - mieszkanie nie służy zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych;
    - osoby zamieszkujące mają możliwość zamieszkania gdzie indziej.

    Zatem bezpiecznie jest wynajmować nie w celu zamieszkania, ale na biura,
    pracownie etc., albo wynajmować osobom mającym poza tym mieszkaniem inne
    mieszkanie -- w którym mieszka rodzina -- na przykład studentom spoza
    miasta uniwersyteckiego, osobom na długich delegacjach służbowych itp.

    Pamiętajmy wreszcie, że jeśli lokator nie płaci, ale pracuje na umowę o
    pracę, otrzymuje rentę względnie inne świadczenia; to pomimo niemożności
    eksmisji można skutecznie egzekwować odszkodowanie za bezumowne
    korzystanie z lokalu; co także jest wskazówką jakiego rodzaju osobom
    należy wynajmować mieszkania.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the