  • 1. Data: 2005-07-24 10:16:25
    Temat: wynajem a meldunek
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Czy ktoś meldował się na pobyt stały w wynajmowanym mieszkaniu? Czy
    trzeba mieć jakiś podpis właściciela, czy nie musi on nawet o niczym
    wiedzieć?

    Bo jak rozumiem zgodnie z:
    http://www.hetman.com.pl/wiedza/wiedziec34.php
    nie muszę mieć zgody, czy w praktyce tak to również wygląda?

  • 2. Data: 2005-07-24 11:15:49
    Temat: Re: wynajem a meldunek
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Tak sobie czytałem uzasadnienie wyroku TK w tej kwestii (Dz.U. z 2002 r.
    Nr 78, poz. 716) i wszystko ładnie, uchylony został przepis:

    [2. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie uprawnienia do przebywania w
    lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie.]

    Ale za to w 2004 wprowadzony został inny:

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    I pytanie: jak mam zmusić właściciela, aby zechciał przejść się do
    urzędu gminy i okazać swój tytuł prawny do lokalu, który wynajmuję?
    Znowu droga sądowa, jeśli właściciel nie zechce potwierdzić? Czy ten
    przepis znów nie nadaje się do TK? Polecam uzasadnienie podanego wyroku ->
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20020780716&type=1&name=D20020716L.pdf

  • 3. Data: 2005-07-24 11:34:12
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Nie mówiąc już o tym, że gminy chyba źle czytają tę ustawę:

    http://www.wom.warszawa.pl/index_karta.php?adres=245

    Z powyższego by wynikało, że to ja jako najemca powinienem przedstawić
    swój tytuł prawny do lokalu (czyli umowę najmu), natomiast z ustawy
    (przytoczony art. 9 p. 2a) moim zdaniem jednoznacznie wynika, że chodzi
    o "ten podmiot" czyli właściciela miaszkania, który powinien przedstawić
    wypis z księgi wieczystej.

  • 4. Data: 2005-07-24 11:53:39
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Marcin Szawurski wrote:
    > Nie mówiąc już o tym, że gminy chyba źle czytają tę ustawę:

    Chyba że ja źle czytam i tak naprawdę ja jestem tym podmiotem jako
    najemca i sam sobie poświadczam pobyt w danym lokalu okazując własną
    umowę najmu?

  • 5. Data: 2005-07-24 12:25:28
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    mysle ze chodzi jednak o wlasciciela jako podmiot, bo kazdy by sobie
    robil lewe umowy i szedl sie meldowac, gdzie mu sie podoba

  • 6. Data: 2005-07-24 13:44:52
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42e367a9$0$1415$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    >
    > Bo jak rozumiem zgodnie z:
    > http://www.hetman.com.pl/wiedza/wiedziec34.php
    > nie muszę mieć zgody, czy w praktyce tak to również wygląda?

    Było...

  • 7. Data: 2005-07-24 15:15:37
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Yawn wrote:

    > Było...

    Jak "było" to "gdzie", albo przynajmniej jaka była konkluzja.. bo ja
    takiej konkretnej odpowiedzi na to, czy właściciel musi w tym procesie
    uczestniczyć (meldowania na p. stały) czy nie jakoś nie znalazłem, ani
    analizy językowej art 9 p. 2a też nie.

  • 8. Data: 2005-07-24 15:16:05
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42e37e72$0$1421$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Marcin Szawurski wrote:

    Cierpisz na rozdwojenie jazni, ze sam ze soba rozmawiasz?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-07-24 16:23:31
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Cierpisz na rozdwojenie jazni, ze sam ze soba rozmawiasz?

    Cierpię na to, że nie byłem pewien.

  • 10. Data: 2005-07-25 07:12:53
    Od: "basia" <m...@g...pl>

    Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał(a):

> [...]
    > takiej konkretnej odpowiedzi na to, czy właściciel musi w tym procesie
    > uczestniczyć (meldowania na p. stały) czy nie jakoś nie znalazłem, ani

    A właściwie na jakiej podstawie uznałeś, że właściciel ma obowiązek w ogóle
    CHCIEĆ cię zameldować na pobyt stały? Musiałby chyba być idiotą żeby to
    zrobić, przecież takiego lokatora nie sposób się potem pozbyć. Nigdy nie
    słyszałam o takim przypadku...