    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: vzm a umowa użyczenia.
    Date: Tue, 13 Sep 2011 13:22:44 -0500

    On 9/13/2011 12:04 PM, spp wrote:

    > Ale to nie jest tytuł prawny _do_lokalu_ a do _korzystania_ z lokalu. :(

    czy ja wiem.
    umowa najmu czy uzyczenia tez nie jest zadnym prawem do lokalu a do
    korzystania z lokalu. no bo przeciez sprzedac go na podstawie tej umowy
    nie możesz.

    > art. 4.2. Prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje,
    > pod warunkiem że osoba
    > fizyczna posiada:
    > 1) prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane [...] albo
    > tytuł prawny do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w
    > przypadku inwestycji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 3 {remont};

    tylko trzeba zdefiniowac co to jest prawo do dysponowania nieruchomoscia.

    bo jesli to ma byc prawo, ktore np. pozwala ci sprzedac to mieszkanie to
    umowa uzyczenia czy najmu takiego prawa ci nie daje, wiec tez nie
    moglbys odliczyc, a wiadomo ze mozesz.

    wiec jesli "dysponowanie" to prawo przebywania to niczym umowa uzyczenia
    nie rozni sie od ustawowego prawaa zapisanego w KRIO.

    > W obu wypadkach odpowiedź negatywna ale...
    > może być twierdząca o ile jest pełnoletnie, wcześniej zawarło z
    > rodzicami umowę użyczenia i faktury brało na siebie.
    >
    > A w moim przypadku zakładam, że małżonek _jest_ osobą pełnoletnią.

    ale oba prawa oparte byloby o KRIO, natomaist w przypadku
    niepelnoletnich jest to bardziej widoczne, bo oni innego prawa do lkalu
    jak wynikajacego z KRIO miec nie moga.

    ps.
    oczywiscie w calej tej dyskusji zalozylem, ze gotfryd ma racje i probuje
    jego racje obronic, chociaz sam mam watpliwosci czy tak jest.
    Z tym, ze wynikaja one z tego, ze nigdy do tej pory o takim podejsciu
    nie slyszalem. natomiast logicznie wydaje mi sie to rozsadne.