  • Data: 2011-09-13 18:34:27
    Temat: Re: vzm a umowa użyczenia.
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-13 20:22, witek pisze:

    > oczywiscie w calej tej dyskusji zalozylem, ze gotfryd ma racje i probuje
    > jego racje obronic, chociaz sam mam watpliwosci czy tak jest.
    > Z tym, ze wynikaja one z tego, ze nigdy do tej pory o takim podejsciu
    > nie slyszalem. natomiast logicznie wydaje mi sie to rozsadne.

    Wygląda na to że jednak przecieram pewnie szlak z którym nikt z
    piszących tutaj się nie zetknął. :) Nie oznacza to że inni nie
    przerobili podobnej ścieżki.

    Założyłem, że jest w pewnym sensie 'logiczne' (chociaż mowa o podatkach)
    iż zupełnie inna będzie definicja 'prawa do lokalu' w rozumieniu KRiO a
    zupełnie inna w rozumieniu ustawy o zwrocie VAT itd. (bardziej zbliżona
    do wymogów prawa budowlanego czy KC w działach poświęconych własności).
    Dlatego też przyjąłem, że taka umowa użyczenia _jest_ wyjściem z sytuacji.
    Problem polega na tym że powinna oba być zawarta kilka lat temu.
    Oczywiście - żaden problem antydatować ale ... przecież dla umowy
    użyczenia nie jest wymagana forma pisemna, wystarczy ustna a nawet
    dorozumiana. Czy nie wystarczyłoby zgodne oświadczenie małżonków o jej
    istnieniu?

    --
    spp