  • Data: 2022-02-08 05:57:28
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-02-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Kasprzaka moze nie, ale taki Dolmel eksportowal turbiny, generatory i
    > silniki do paru krajow. I wiadomo - kazda taka sprzedaz, to strata dla
    > korporacji.

    No ale dla ich konkurencji również, więc jesli chciano ubić, to dlaczego
    też robić innej konkurencji?

    > Dolmel kupila ABB, i jakos tak nie rozwinela produkcji ..

    Jaka była wtedy ich pozycja na rynku?

    > Papieru nie importujemy ze Szwecji ?

    Obecnie nie wiem, ale akurat moi rodzice robili w tym przemyśle i tuż po
    "transformacji" kilka mniejszych lub nawet wcale nie tak mniejszych
    papierni poszło w pieruny, choć szczegółów nie znam. Taki nieco w sumie
    inny przykład:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Papieru_%E2%80
    %9ESzczecin-Skolwin%E2%80%9D

    Wygląda, że ktoś kupił bo miał np. sporo zamówień na jakiś konkretny
    rodzaj i tam tę produkcję ciągnął, a resztę olał. Skończyło się
    zapotrzebowanie to całość zbankrutowała.

    --
    Marcin