  • Data: 2022-02-08 15:28:44
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2022 o 15:03, J.F pisze:

    > PiS obecnie dziala niczym PZPR, to kto wie, co by wymyslil :-)
    >
    > Poza tym zobacz, ze konwersja z rolnictwa do przemyslu dotyczyla wielu
    > krajow po wojnie, wiec cholera wie, jak by sobie inne partie
    > poradzily.
    > Z drugiej strony - w zachodniej europie bylo wtedy przejscie do
    > socjalizmu, ale takiego kapitalistycznego ...

    Czyli nie wiesz?

    > Przed 1981 nie bylo embarga, a dewiz i tak zabraklo.

    Czytałeś chociaż, na co odpowiadasz?

    > na ksiezycowej ekonomii.

    Tak Ci mówili w TV?
    Gratuluję źródła wiedzy.

    > laptopy to jeszcze ten okres.
    > Tanie skladane komputery ... jak najbardziej.
    > Tylko szybko sie okazalo, ze panstwowy gigant nie jest w stanie tego
    > tanio zrobic.

    No to pokaż mi prywatnego giganta który to robi w Polsce.

    > P.S. Elwro robilo zasilacze do pecetow ... a przynajmniej skladalo,
    > bo mialy bezpiecznik.
    > Oraz obudowy do pecetow - znamienne tym, że ze srubkami metrycznymi na
    > plaski srubokret.

    srubki są do dzisiaj metryczne i o co chodzi?

    > Skad im sie taka produkcja wziela ?

    > Nie zartuj.
    > Nowoczesna to ona byla w 1970.
    > A przyszedl rok 1990, rynek nie chcial juz Odry, ani RIADa,
    > ani nawet Juniora/Spectrum, tylko klona IBM PC.

    Przecież piszę, że była nowoczesna.

    Rok 1990 to już nie PRL.

    > Kiepsko trafiles. FSO sprzedano Daewoo, ktory trzaskal dalej polonezy,
    > ale tez zainwestowal w produkcje tico, matiza i lanosa.
    > Polonezy przestaly byc kupowane przez ludzi, ale swietlana przyszlosc
    > moglaby czekac fabryke, gdyby nie kryzys w Azji, bankructwo Daewoo,
    > odsprzedaz czesci motoryzacyjnej ... po czym sie okazalo, ze FSO nikt
    > nie chce.

    Idź i popatrz na tereny byłej FSO i wtedy zabieraj głos.
    Że co? Matiza też nikt nie chce?

    > Teraz podobnie moze byc z FSM Gliwice, tzn Oplem.
    > No i Fiatem.

    > No to akurat CAD dopiero wchodzil.

    I co?

    > Tak umiarkowanie starczaly, bo towarow nie mozna bylo kupic.
    > Tzn obywatelom by starczaly, ale w kraju cos bylo nie tak, skoro
    > brakowalo.

    Słuchaj uważniej propagandy bo kiepsko powtarzasz i zaczynasz się plątać.

    > No ale dobra - na rzeczy powszechne starczaly, ale na komputery juz
    > nie starczaly. Wiec jak chcesz skompueryzowac zaklady?

    Może nie wieesz, ale w tamtych czasach nie było komputerów ani na
    zachodzie ani na wschodzie.

    > Starczaly na malucha.
    > Wyrob samochodopodobny :-)

    I czemu rżysz?

    > Owszem, musze przyznac, ze krajowa elektronika w 1980 byla zacofana
    > tak ok 10 lat, co wtedy jeszcze nie bylo duzo.
    > I moglibysmy utrzymywac ten dystans, tylko ... przyszla era
    > mikroprocesorow, a u nas co? spawacz zamknal granice.

    Nie spawacz tylko Reagan.

    > Przyszedl rok 1990, swiat zrobil spory postep, a krajowe fabryki nie.
    > No i padly.
    >
    > A potem sie okazalo, ze europejska elektronika tez padla.
    >
    > J.

    Ale że co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)