  • Data: 2005-05-16 13:02:15
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

    MB>77 napisał(a):
    > Witam,
    > Nie znalazłam konkretnej odpowiedzi na moje pytanie w archiwum, więc
    > postanowiłam zadac je na forum:
    > Czy zakaz konkurencji i odszkodowanie z nim związane od pracodawcy
    > obowiązują również gdy to ja rozwiązałam umowe o pracę?

    Dotego momentu opisu: Tak. Odszkodowanie nalezy Ci sie w kwocie minimum
    25% dotychczasowej pensji miesiecznie przez czas umowy o zakazie konkurencji

    > Nadmieniam że moj pracodawca w momencie złożenia przeze mne wypowiedzenia
    > zażądał ode mnie oświadczenia że zgodnie z w/w umową przez dwa lata nie
    > podejmę pracy u konkurencji. Oświadczenie złożyłam, pracy u konkurencji nie
    > podjęłam - czy mależy mi się zatem odszkodowanie przewidzianę umową lub art
    > 101 KP?

    Umowa jest zatem niewazna. Umowa o zakazie konkurencji musi zostac
    sporzadzona w dniu podpisania umowy o prace. W zadnym wypadku pracodawca
    nie moze podpisywac z Tobą tej umowy z dniu zakonczenia pracy! W takim
    wypadku umowa jest niewazna i mozesz ja zglosic do sadu pracy. Nie wiem
    czy dostaniesz w takim wypadku jakies odszkodowanie od szefa. Moja
    siostra miala identyczny przypadek (szef kazal jej podpisac umowe w dniu
    zakonczenia pracy) i szef postanowil sie dogadac pozasadownie.

    Mozesz zatem podjac prace u konkurencji z conajmniej dwoch powodow:
    - umowa o zakazie konk. podpisana w dniu zakonczenia swiadczenia pracy
    jest niewazna
    - nawet gdyby byla wazna (gdybys podpisal identyczna umowe w dniu
    podjecia pracy, ale o tym nie pamietasz) a szef nie wyplacil Ci jeszcze
    zadnej z 25-procentowek, umowa jest niewazna (i mozesz podjac prace u
    konkurencji). W taki wypadku jednak mozesz sie sadownie domagac tej zaplaty

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';