  • Data: 2010-02-05 09:11:51
    Temat: Re: testament a samobójstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Massai pisze:

    > Motywacja ekonomiczna nie tworzy takich warunków. Można dyskutować

    Wiesz, ludzie mają różne podejście do kwestii tzw. honoru. Ja mam nieco
    bardziej pragmatyczne, ale jestem w stanie - w odróżnieniu od ciebie -
    zrozumieć motywację kogoś wychowanego tak, że honor jest dla niego
    praktycznie na równi z życiem.

    A ty wszystkich tych nieszczęsnych inwestorów z tego słynnego kryzysu z
    początku XX wieku oraz chociażby samurajów wtłoczyłeś do worka
    "niepoczytalni". Innymi słowy - twierdzisz, że tylko twoje podejście do
    życia jest "jedynie normalne" ;) a każdy mający inne - to wariat.

    Megalomania to też problem dla psychiatry ;)

    > o motywacji medycznej, typu nowotwór przebiegajacy z ciężkimi
    > zespołami bólowymi, ale... człowiek potrafi wiele wytrzymać. Nawet
    > jeśli szansa na wyleczenie jest jak jeden do miliarda, to jednak po
    > samobójstwie jest już zerowa.

    Tia, wszędzie przerzuty, morfina przestaje działać, a ty się domagasz,
    żeby biedak cierpiał dla szansy jeden na miliard? Bo co, bo bozia się
    pogniewa? Bo te katusze i upokorzenie to taki sprawdzian?

    Albo totalny paraliż i wegetowanie w żelaznym płucu...

    > Z tego co wiem psychiatria przyjmuje że każda "prawdziwa" próba
    > samobójcza świadczy o zaburzeniach psychicznych.

    "Z tego, co wiesz"? A co wiesz i skąd, hmm?