    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szkody w sklepie
    Date: Thu, 23 Dec 2010 10:11:47 +0100

    W dniu 23-12-2010 00:06, Krzysztof pisze:
    > Rozumiem, że osoba, która straci przytomność i przewróci się na stosik z
    > porcelaną też jest winna sytuacji i musi pokrywać wszystkie szkody?

    Tak samo jak kierowca, który zasłabnie za kierownicą i wjedzie w inny
    samochód.

    > Zatem jeśli nie, to pretensje może mieć tylko i wyłącznie do siebie.
    > Trzeba być naprawdę wyjątkowo naiwnym*, by wystawiać na sam środek
    > sklepu cenny towar i łudzić się, że nigdy nic mu się nie stanie. To tak,
    > jakby ktoś wyłożył na ladę biżuterię za setki tysięcy złotych i
    > zakładał, że nikt nie będzie próbował tego "świsnąć".

    Uwielbiam dyskusję, kiedy to ja podaję przepisy i na ich podstawie
    wyciągam wnioski, a mój rozmówca przedstawia pogląd "jakby to było
    według niego". Podaj przepis prawny, pogadamy.

    Tak samo naiwny jest gość parkujący samochód za setki tysięcy złotych na
    ulicy. Przecież to oczywiste, że każdy może go wówczas obtłuc albo nawet
    ukraść. Więc taki samochód można parkować, ale tylko gdy zabezpieczymy
    go poduchami ze wszystkich stron i postawimy wokół przynajmniej 4
    ochroniarzy.

    > Czy mieszkania też nie ubezpieczasz na wypadek przypadkowego zalania
    > (pęknięta rura u sąsiada - co z tego, że przypadkowo pękła, przecież to
    > nieistotne :->), a nawet jeśli ubezpieczasz, to dopominasz się o
    > odszkodowanie u tegoż sąsiada?

    Mogę ubezpieczyć, mogę nie ubezpieczyć. To mój wybór czy to robię i mój
    wybór czy dochodzę odszkodowania od sprawcy czy od ubezpieczyciela.

    --
    .B:artek.