  • Data: 2005-12-10 01:31:49
    Temat: Re: strzelanie z ambony (nie tej kościelnej) :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    news:09cb.000000dc.439a223b@newsgate.onet.pl...
    > Tym samym co z drylinga.

    Czyli? Dobrze, nie będę się znęcał nad tobą :-)

    Sztucer myśliwski niewiele odbiega konstrukcyjnie od karabinu
    wojskowego, więc strzela zbliżoną amunicją. Zbliżoną, bo w myślistwie
    chyba bardziej rozpowszechniane są pociski półpłaszczowe, których w
    broni wojskowej stosować nie wolno z uwagi na przepisy konwencji. Ale
    to nie jest ani breneka, ani tym bardziej śrut. To jest normalny
    pocisk, czasem z częściowo mniej lub bardziej odsłoniętym ołowianym
    rdzeniem.

    W poprzednim poście napisałeś: "Rykoszetów? Nie ma takiej możliwości.
    Naboje rozpryskowe i breneki nie rykoszetują, śrut też raczej nie.
    Amunicji zwykłej myśliwym używać nie wolno,
    właśnie po to, żeby nie ranić a zabijać na miejscu (odwrotnie niż w
    wojsku). No
    chyba, że kłusole jacyś tam działają..." - co nie jest prawdą, bo
    wolno, a nawet trzeba. Ze sztucera nie wystrzelisz naboju typu
    "breneka" albo śrutowego. Nie produkuje się takiej amunicji.

    > BTW jest takie coś o nazwie paradoks. To dubeltówka z gwintem na
    końcówce lufy.
    > Breneka ma wtedy dużo większy zasięg niż normalnie, ale śrut dla
    odmiany wali
    > równo na boki. Powinni tego zabronić :)!

    Po co dubeltówce ten gwint? Brenekę w ruch wirowy wprawia się poprzez
    skośne nacięcia na płaszczu i to działa. Śrut i tak wirować nie
    będzie. Nie spotkałem się ze strzelbami gwintowanymi przy końcu.
    Możesz rzucić jakimś typem, albo źródeł do tej informacji? Bo
    podejrzewam, że może Ci chodzić o przewężenia na końcu lufy, które
    jednak nieco inaczej działają.