  • Data: 2007-09-02 12:09:16
    Temat: Re: sprzet w samochodzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbdvuk$oal$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > zgadzam się ale częsciowo - to o czym ty mówisz, to tzw. faktyczne
    > wszczęcie postępowania; a ja mówię o formalnym wszczęciu - stąd pojęcia
    > in rem i in personam i takich użyłem a one są stosowane wtedy gdy
    > wszczynasz postępowania formalnie czyli przez wydanie postanowienia o
    > wszczęciu - staraj się to odróznić; poza tym tzw czynności faktycznie
    > wszczynające postępowanie (307 albo 308) nie muszą doprowadzić do
    > wszczęcia śledztwa lub dochodzenia w sensie formalnym, gdyż może zapaść
    > postanowienie o odmowie wszczęcia

    W opisanym wypadku formalne wszczęcie postępwoania jest tylko
    potwierdzeniem zaistniałego już faktycznie stanu.

> [...]
    > cały i komentarze i dopiero wtedy wypowiadaj się; art.308 mowi o
    > dochodzeniu w niezbednym zakresie,a art.307 o czynnościach
    > sprawdzających, ale ani art.307 ani 308 nie jest zadna z form w jakiej
    > prowadzi się postęp. przygotowawcze; czynności z art.307 i 308 czyni sie
    > jeszcze przed wydaniem postanowienia o owszczeciu sledztwa lub
    > dochodzenia; poza tym te czynności z art.307 i 308 mogą zakonczyc się
    > wydaniem postanowienia o odmowie wszczęcia postęp.; a decyzje o umorzeniu
    > podejmuje się gdy postępowanie przygotowawcze trwa z punktu widzenia

    Widzisz, zanim komuś zarzucisz indolencję, to pomyśl, do czego By Twoje
    rewelacje doprowadziły. gdyby przyjąć, że postępowanie jest wszczęte
    dopiero po wydaniu postanowienia, to przecież nie można by było wykonać
    tych wszystkich czynności procesowych, które są zastrzeżone dla
    postępowania.