  • Data: 2007-09-02 09:27:06
    Temat: Re: sprzet w samochodzie
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fbbr4h$h1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fb9va8$gvt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tu prawie się z Tobą zgodzę. No, jeszcze właściciel komputera może go
    > wydać dobrowolnie bez przeszukania i wówczas zatwierdzenie nie jest
    > konieczne.

    nie do konca - jest konieczne gdy zarząda tego właściciel 217 parafraf 4 kpk
    :) ale i tak gdy ma miejsce przeszukanie i zatrzymanie rzeczy w trybie
    art.217 paragraf 4 kpk ten ktory wyda dobrowolnie rzecz musi byc
    poinformowany ze ma prawo żadania zatwierdzenia tej czynności gdyz na kazde
    przeszukanie i zatrzymanie przysluguje zazalenie;
    poza tym art.220 paragra 3 kpk nie mowi o dobrowolnym wydaniu rzeczy wiec tu
    zawsze nalezy wydac postanowienie o zatwierdzeniu;

    > Nie. Wszczyna je również pierwsza czynność procesowa. Inaczej, przed
    > oględzinami miejsca włamania musiał byś wydawać postanowienie, co jest
    > oczywistą bzdurą.

    zgadzam się ale częsciowo - to o czym ty mówisz, to tzw. faktyczne wszczęcie
    postępowania; a ja mówię o formalnym wszczęciu - stąd pojęcia in rem i in
    personam i takich użyłem a one są stosowane wtedy gdy wszczynasz
    postępowania formalnie czyli przez wydanie postanowienia o wszczęciu -
    staraj się to odróznić; poza tym tzw czynności faktycznie wszczynające
    postępowanie (307 albo 308) nie muszą doprowadzić do wszczęcia śledztwa lub
    dochodzenia w sensie formalnym, gdyż może zapaść postanowienie o odmowie
    wszczęcia

    > Popatrz. Powołałeś się na tyle artykułów, a nie doczytałeś ich do końca.
    > Gorąco polecam lekturę art. 308§6 kpk.

    sam dokładnie przeczytaj treść tego paragrafu - wyraznie jest że w wypadkach
    okreslonych w apargrafie 1 i 2 czas trwania śledztwa lub dochodzenia liczy
    się od dnia pierwszej czynności - chodzi tu o czas trwania postępowania
    przygotowawczego, a nie o jego wszczęcie - FORMALNIE WSZCZYNA ZAWSZE WYDANIE
    POSTANOWIENIA W TYM ZAKRESIE - poczytaj sobie kpk cały i komentarze i
    dopiero wtedy wypowiadaj się; art.308 mowi o dochodzeniu w niezbednym
    zakresie,a art.307 o czynnościach sprawdzających, ale ani art.307 ani 308
    nie jest zadna z form w jakiej prowadzi się postęp. przygotowawcze;
    czynności z art.307 i 308 czyni sie jeszcze przed wydaniem postanowienia o
    owszczeciu sledztwa lub dochodzenia; poza tym te czynności z art.307 i 308
    mogą zakonczyc się wydaniem postanowienia o odmowie wszczęcia postęp.; a
    decyzje o umorzeniu podejmuje się gdy postępowanie przygotowawcze trwa z
    punktu widzenia formalnego a nie faktycznego

    pzdr