eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaż konsumencka › Re: sprzedaż konsumencka
  • Data: 2009-10-25 17:14:30
    Temat: Re: sprzedaż konsumencka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Przemek pisze:
    > Liwiusz napisał(a):
    >> Przemek pisze:
    >>
    >>> Witam,
    >>>
    >>> nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
    >>> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie
    >>> wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową
    >>> powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
    >>
    >>
    >>
    >> I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego
    >> terminu.
    >>
    > Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać
    > i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?


    Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:

    Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby
    kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego
    obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj
    towaru i cel jego nabycia.


    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1