eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaż konsumencka › Re: sprzedaż konsumencka
  • Data: 2009-10-25 17:26:46
    Temat: Re: sprzedaż konsumencka
    Od: Przemek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Liwiusz napisał(a):
    > Przemek pisze:
    >
    >> Liwiusz napisał(a):
    >>
    >>> Przemek pisze:
    >>>
    >>>> Witam,
    >>>>
    >>>> nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
    >>>> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie
    >>>> wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z
    >>>> umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź
    >>>> wymienić na nowy?
    >>>
    >>>
    >>>
    >>>
    >>> I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego
    >>> terminu.
    >>>
    >> Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może
    >> zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?
    >
    >
    >
    > Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:
    >
    > Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    > ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    > żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby
    > kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego
    > obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy
    > niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    > określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj
    > towaru i cel jego nabycia.
    >
    >
    Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

    --
    Pozdrawiam
    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1