  • 1. Data: 2009-10-24 18:41:52
    Temat: sprzedaż konsumencka
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Witam,

    nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem
    w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go
    doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?

    Przemek

  • 2. Data: 2009-10-24 19:33:35
    Temat: Re: sprzedaż konsumencka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go
    > doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?

    I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-25 17:11:14
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

    Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać
    i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?

    Przemek

  • 4. Data: 2009-10-25 17:14:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek pisze:

    > Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać
    > i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?

    Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:

    Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby
    kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego
    obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj
    towaru i cel jego nabycia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-25 17:26:46
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    > określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj

    Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

    Przemek

  • 6. Data: 2009-10-25 17:45:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek pisze:

    > Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

    W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi
    sąd :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-25 18:14:30
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi
    > sąd :)

    Ok. Dzięki :)

    Przemek

  • 8. Data: 2009-10-26 08:27:55
    Od: Andrzej Luto <a...@g...com>

    On 25 Paź, 19:14, Przemek <n...@g...com> wrote:

    > Ok. Dzięki :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Przemek

    kolejny szukający wiedzy, a nie lepiej sięgnąc do dziennika ustaw

  • 9. Data: 2009-10-26 09:33:06
    Od: Dostojnik Urojony <d...@g...com>

    On 24 Paź, 19:41, Przemek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go
    > doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?

    a sprawiedliowść społeczna