eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaż konsumencka › Re: sprzedaż konsumencka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż konsumencka
    Date: Sun, 25 Oct 2009 18:14:30 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <hc211q$krr$1@news.onet.pl>
    References: <4ae34a72$1@news.home.net.pl> <hbvkqg$cph$1@news.onet.pl>
    <4ae486b4$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.254.234.180
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1256490875 21371 94.254.234.180 (25 Oct 2009 17:14:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2009 17:14:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <4ae486b4$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:612847
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemek pisze:
    > Liwiusz napisał(a):
    >> Przemek pisze:
    >>
    >>> Witam,
    >>>
    >>> nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
    >>> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie
    >>> wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową
    >>> powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
    >>
    >>
    >>
    >> I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego
    >> terminu.
    >>
    > Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać
    > i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?


    Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:

    Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby
    kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego
    obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj
    towaru i cel jego nabycia.


    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1