  • Data: 2004-03-16 09:15:27
    Temat: Re: rozwód [dlugie]
    Od: "Garfield" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c35fsj$4lu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > chyba muszę podać więcej danych ....
    > jesteśmy z sobą po ślubie 5 lat posiadamy 1 dziecko
    > po urodzeniu dziecka zaczęło sie cos psuć ....

    (... jakbym siebie slyszal... :-)))

    > takich rzeczy może to są drobiazgi ale wyliczać mógłbym bez końca ....
    >
    > teraz nie możemy się dogadać a dla dziecka to chyba lepiej sie rozstać niż
    > mamy sie przy dziecku kłócić
    >
    > od 1.stycznie nie ma miedzy nami współżycia a wcześniej było sporadycznie

    To nie masz najlepiej - ztcw, Sad patrzy na czas ustania wspolzycia.
    Jezeli ostatni "raz" byl w styczniu, prawdopodobnie zaleca Ci
    "kwarantanne" co najmniej pare miesiecy, i kaza przyjsc ponownie
    za ten czas.

    > czy w takiej sytuacji zona ma podstawy do orzekania o winie? czy może mi
    > nie dać rozwodu?

    To nie zona daje rozwod, tylko Sad, jak ktos w innym watku tu pisal.
    Zona moze najwyzej powiedziec "nie i juz", tak jak moja na posiedzeniu
    pojednawczym. A co do orzekania o winie - mam wrazenie, ze Sad moze
    o tym zadecydowac.
    U mnie byla paranoiczna sytuacja - zlozylem pozew o rozwod bez orzekania,
    na posiedzeniu zona mowi "nie, bo nie" a sedzina na to, ze w takim razie
    z automatu bedzie orzekanie o winie. Dowiedzialem sie od prawnika
    (200 wzial, krwiopijca...:-))) ze to g*.* prawda, wcale tak nie musi byc.
    Napisalem zatem uscislenie stanowiska procesowego jako uzupelnienie
    pozwu - i podtrzymalem ze nie chce orzekania o winie, ze wzgledu
    na dobro dziecka.

    > aaa i jeszcze ważna rzecz od 1,5 roku mamy rozdzielność majątkową

    A to pozytyw. Jakbys sie jeszcze wyprowadzil (o ile tego jeszcze nie
    zrobiles)

    --
    garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa - Piaseczno
    g...@f...onet.pl, GG 4628417, tlen: d...@t...pl ,