  • Data: 2005-01-20 02:10:01
    Temat: Re: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Od: "AgaM" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:csmtb7$jfk$6@inews.gazeta.pl...
    > No nie za bardzo moim zdaniem mogą. Nie wiem jak wygląda ta umowa, ale nie
    > wierzę, by mogli potrącać sporne należności. W razie odmowy zapłaty moim
    > zdaniem im zostaje sąd. Potrącenie tego z Waszej kaucji w sytuacji, gdy
    > należność jest mocno sporna zaczyna dość poważnie zahaczać o
    przywłaszczenie
    > tej kaucji. To nie jest tak, że oni sobie mogą wystawiać faktury, jak
    tylko
    > chcą. Ale rozumiem niebezpieczeństwo.

    W umowie jest że jeśli zalegamy za czynsz to mają prawo pobrać sobie
    pieniądze z kaucji.

    > Analizując cały wątek, to ja bym po pierwsze wyjaśnił im, że wszelkie
    > roszczenia się przedawniają. W ich wypadku po dwóch latach. Tak więc w
    ogóle
    > można rozważać ciepło za lata 2003 i 2004.

    Powołują się na k.c.artykuł 118(to daje im 10lat)

> [...]
    zastanowi,
    > czy aby na pewno wskazania tych urządzeń są wadliwe.
    >
    > Kluczowe tutaj znaczenie ma kto płacił za ciepłomierze. Bo jak STBS, to
    jako
    > zawiadamiający nie będziesz stroną postępowania. Ale jeśli lokatorzy
    > (również i Ty), to już jesteś pokrzywdzonym. Możesz się na umorzenie
    żalić.
    > No i wskazywać na współsprawstwo zarządu i instalatorów. Wszak jest dowód
    na
    > to, że sprzedali kijowy system, skoro zarząd uznał, ze wskazania są

    Nasze budynki zostały oddane w 2001 roku.Mieszkania były wykończone i
    wyposażone w liczniki na wodę(zimna i ciepła) i centralne ogrzewanie.Przy
    budowie mieszkań było powiedziane że będą tanie w eksploatacji bo są
    liczniki,nowe ocieplone ściany i własna kotłownia(wpełni skomputeryzowana na
    gaz).Po pierwszym roku można się było z nimi zgodzić mieszkania
    szczelne,ciepłe i mało trzeba było grzać.Problem powstał dopiero pod koniec
    2004, przy rozliczeniu roku 2003 1GJ podrożał 300%.I tu pojawił się kłopot
    jeśli ktoś w roku ubiegłym zapłacił 1000zł, to w tym musiał 3000zł bo o tyle
    podrożało ciepło(mimo że gaz nie podrożał).Wniosek jest tylko jeden TBS na
    ogrzewaniu chce na nas więcej zarobić(według wyliczeń spółdzielni zużyliśmy
    gazu na kwotę 60000zł,a jeśli zapłacimy od m2 to wpłacimy do ich kasy
    120000zł).
    Bardzo dziękuję Szanownym Grupowiczom za pomoc.

    Pozdrawiam
    AgaM