    From: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Date: Sun, 18 Feb 2007 16:32:44 +0100

    Olgierd napisał(a):
    > To, że ktoś pozuje, nie oznacza, że zgadza się na rozpowszechnianie w
    > jakikolwiek sposób.

    Nigdy nic takiego nie twierdziłem.

    > Stosowny przepis art. 81 pr.aut. odnosi się do sytuacji kiedy grupa ludzi
    > (lub człowiek) jest na zdjęciu tylko sztafażem, a nie głównym modelem.

    Tyle, że granica w przypadku imprez jest piekielnie płynna. Zauważ,
    że w tych przypadkach tematem są właśnie _ludzie_. I teraz przy każdym
    zdjęciu powstaje pytanie, czy dana osoba jest jedynie szczegółem
    całości, czy też głównym tematem. Bo nawet, jak będzie wielki tłum,
    to może się okazać, że głównym tematem zdjęcia jest jedna z osób
    (np. robiąca coś charakterystycznego). I jej wizerunek w zasadzie
    jest wtedy wg Ciebie chroniony, prawda? Otóż wg przepisu, nie do
    końca, bo nadal jest ona szczegółem większej całości.

    Przy ilu osobach uznasz, że to już tłum, a przy ilu, że to
    indywidualne zdjęcie osób, których wizerunku nie można
    rozpowszechniać?

    Pozdrawiam,
    Gerard