  • Data: 2007-02-19 01:14:36
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18.02.2007 Piotr "Gerard" Machej <g...@g...com> napisał/a:
    > No to powodzenia ;) Bo tego raczej bezspornie się nie da
    > określić (podobnie jak wielu innych rzeczy). W każdym konkretnym
    > przypadku będzie to zależeć od uznania sędziego i opinii
    > biegłego.

    Tu raczej MZ nie tyle chodzi o bezsporność w rozumieniu dowodowym, co o
    klarowną rozpoznawalność z samego obrazu postaci. Z tym, że nie jestem
    przekonany czy jest to do końca właściwe kryterium, czy też kryterium
    nadrzędnym nie powinno być raczej to czy postać jest właśnie szczegółem
    większej całości. Za tym pierwszym kryterium, zdaje się przemawiać
    umieszczenie przepisu i jego nazwa, sugerujące, że wizerunek nalezy
    rozpatrywac de facto jak utwór. Za drugim, literalny zapis przepisu.

    --
    Marcin