  • Data: 2007-02-18 19:25:00
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Feb 2007 10:36:00 +0100, szerszen napisał(a):

    > no wlasnie o o pytam ;)
    >
    > bo sporo tam "portretow", wiec galeria stanowi calosc obrazu, czy bierzemy
    > pod uwage kazde osobno?
    > moze ktos obcykany w temacie sie wypowie

    Gdzieś było orzeczenie że ochronie wizerunku nie podlegają osoby
    które można by z niego usunąć nie zmieniając jego sensu. Czyli jak
    masz piątkę pijących piwo, to jak usuniesz jednego to zdjęcie niewiele
    się zmieni. Ale jak masz jednego, to po jego usunięciu zdjęcie traci
    sens. O... znalazłem coś w swoim archiwum:

    ###
    Zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 u.pa.p.p. nie wymaga zezwolenia
    rozpowszechnianie zdjęć osoby stanowiącej jedynie szczegół całości
    takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. Przepis ten ma
    na celu umożliwienie prowadzenia działalności dokumentacyjnej,
    sprawozdawczej czy informacyjnej. Tylko w tym celu może być zatem
    publikowany omawiany rodzaj zdjęć.

    W tym przypadku chodzi o zdjęcia, w których wizerunek osoby fizycznej
    stanowi jedynie element akcydentalny lub akcesoryjny przedstawionej
    całości, tzn. w razie usunięcia wizerunku nie zmieniłby się przedmiot
    i charakter przedstawienia (wyrok s. apel. w Krakowie z 19.12.2001 r.,
    I ACa 957/01, TPP 2002/3/107).
    ###

    Pozdrawiam,
    Henry