  • Data: 2006-02-14 17:30:30
    Temat: Re: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:dsodm6$fut$1@inews.gazeta.pl...

    > za
    >
    > Nie przywróci, bowiem Polska musiała by zerwać kilka międzynarodowych
    > umów. A szkoda.

    Umowa - obojętnie jaka - dla PiS-uarów to żaden problem.

    > No ale nie słyszałem o tym, by rodzicom ktoś przystawiał do głowy
    > pistolet nakazując złożyć tę przysięgę.

    Ale my mówimy o DZIECKU, nie o rodzicach. Rodzice sobie wymyślili, żeby ktoś
    robił wodę z mózgu dzieciakowi, a ten nie ma nic do powiedzenia. Dopiero
    osoba, któa skończy 18 lat może samodzielnie zrezygnować z chodzenia na
    religię.

    > Znalazłem za 2003 rok. Liczba bierzmowanych: 488.308.
    > http://www.iskk.ecclesia.org.pl/sakramenty_2005.htm
    > Do bierzmowania wówczas przystępował rocznik 1990. Ze strony GUS

    Błąd! Do bierzmowania przystępuje młodzież KOŃCZĄCA gimnazjum (czyli
    przeciętnie są to 16-latkowie). Zatem w roku 2003 do bierzmowania
    przystępował rocznik 1987. Niestety, tego rocznika w statystykach GUS nie
    znalazłem. Można jednak porównać liczbę bierzmowanych w roku 2001 z
    liczebnością rocznika 1985: bierzmowani - 367425; rocznik - 685305. Już
    pierwszy rzut oka pokazuje, że nie jest to - jak pisałeś - prawie 90%.

    A co do rocznika 1990 - oni przystępują (lub nie) do bierzmowania w tym roku
    (wiem, bo takich m.in. uczę).

    > by było to jakoś uśrednić. Średnia roczników 1988-1992 wynosi
    > 553004,4, zaś średnia z bierzmowań 2003-2004 490494,5, więc mamy 88,7%
    > i to mi się wydaje być wiarygodne.

    Porównujesz złe roczniki.

    > Jeśli już chcesz powoływać się na jakieś źródła, to bądź uprzejmy
    > najpierw sam sprawdzić. Jeśli nawet Ty liczyłeś to jakoś inaczej, to
    > na pewno nie ma błędu co do rzędu wielkości. Podana przez Ciebie
    > liczba "nieco ponad 40%" jest po prostu wyssana z palca. Okazuje się,
    > ze to nieco ma około 50%.

    Zanim zarzucisz komuś błąd - upewnij się, że sam masz rację.

    > decyduje
    > zbyt
    >
    > No ale nie zapominaj o tym, że z konkordatowego ślubu nie mogą
    > skorzystać osoby biorące ślub po raz drugi chociażby. A to będzie

    Więc czemu piszesz o rzadkości ślubu tylko w USC? 1/3 zawartych w ten sposób
    małżeństw, to jednak nie jest "rzadkość".

    > spory odsetek. Dochodzą wyznawcy innych religii - wystarczy jeden z
    > małżonków i już pozostaje ślub cywilny w zasadzie. Na podstawie

    Mylisz się. Nie ma przeszkód, by osoby różnej religii brały ślub
    sakramentalny w kościele katolickim. Potrzebna jest specjalna zgoda biskupa
    w takim przypadku, ale zwykle jest ona wydawana.

    > No to ja bym polemizował, czy te 30%, to dużo. Pomijam, że znowu nie
    > podałeś źródła tej informacji, a po porażce z tymi danymi dotyczącymi
    > bierzmowania po prostu powątpiewam w rzetelność Twoich danych. Podaj
    > źródło.

    Podałem ci źródło. Nie moja wina, że nie umiesz z niego skorzystać. Zapoznaj
    się najpierw z podstawowymi faktami, zanim zaczniesz zarzucać komuś pomyłki.