  • Data: 2006-02-12 16:25:16
    Temat: Re: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    locke [###l...@p...wiggin.com.###] napisał:

    > Szkoda, którą ponosi człowiek nie musi być wyłącznie materialna. Ale
    jak
    > już rodzice ochrzczą dzieciaka na siłę, to mu potem - w ramach usług
    > dodatkowych - fundują pranie mózgu.

    No to dalej możesz jedynie pretensje kierować do rodziców. Równie
    dobrze przestępstwa mógł by pozwać rodziców za to, ze go źle
    wychowali. :-)

    > Wynika on z podstawowych obowiązków ochrzczonego. W wieku dziecięcym
    ma on
    > zaś raczej małą możliwość stawiania oporu przed realizacją
    obowiązków
    > ochrzczonego.

    Coś strasznie motasz. To ów przymus wynika z chrztu, czy niewielkim
    możliwości stawiania oporu? Bo śmiem twierdzić, że z tego drugiego.

    > Jak na razie też tak uważam. Ale obawiam się, że Rzeczpospolita
    Obojga
    > Kaczorów może mi zafundować i taką przyjemność. Pomysły tworzenia
    "policji
    > myśli" już są (kontrola przestrzegania jedynie słusznych wartości w
    > szkołach i mediach na przykład).

    No cóż. Trudno nie zauważyć - obserwując wypowiedzi niektórych
    polityków, że takie niebezpieczeństwo jest realne.