    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: regres ubezp. (OC)-zbiegł z miejsca zdarzenia
    Date: Tue, 29 Aug 2006 12:42:45 +0200

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >TU trochę zbyt pochopnie zadziałało.
    Na razie próbuje (jedynie pismo - niewielki koszt) odzyskać wypłaconą
    kwotę - każdy (dla nich) sposób jest dobry.

    >ile przyjęcie przez policjanta w pierwotnej notatce, że sprawca zbiegł
    Ależ to jest fakt i nie o dokładne nazwenictwo tu chodzi (przecież
    odjechał, a NIE biegał). Oddalił się z miejsca zdarzenia i to
    policjant stwierdził, a obowiązku nie miał ustalać dlaczego.

    > Jeśli uszkodzenia na pojazdach są nieznaczne,
    Jedank zauważ, że winowajca nie miał watpliwości czy to ON tamten
    pojazd uszkodził, a nie odwrotnie. To może sugerować, że jednak mógł
    zauważyć kolizję.

    > Powinien ewentualnie zostać powołany biegły,
    Na czyj wniosek? I jesteś świadomy, że w rezutlacie za biegłego usługę
    zapłaci strona przegrana.

    >to jestem skłonny uwierzyć Leszkowi, że mógł tego nie poczuć.
    Pytanie czy sąd da temu wiarę, nawet jeśli biegły stwierdzi, że jest
    to możliwe. Obrona TU będzie chciała opinie biegłego podważyć drążąć
    np. na ile procent istnieje prawdopodobinstwo, że nie zauważył lub np.
    że biegły nie może wykluczyć, że jednak mógł zauważyć.
    Dalej są chyba świadkowie zdarzenia, skoro winnego ustalono.

    --
    Artur Golański