  • Data: 2006-07-30 00:16:12
    Temat: Re: przeszukanie mieszkania
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29.07.2006 Dr Dex <d...@w...spamfree.pl> napisał/a:
    > - nie zycze ci Przyjacielu zebys swoje racje nie musial powtorzyc przed
    > BSA+Policja
    > - a jesli juz bedzies zmusial to zrobic, to zycze ci zeby (jakims cudem)
    > udalo Ci sie ich przekonac

    Znasz z tej swojej praktyki choć jeden przypadek gdy zabezpieczono komuś
    komputer jeśli udowodnił zakup i miał oryginalną kopię, a tylko nie miał
    przyczepionej szmelcowatej naklejki? :) Myślę, że należy rozróżniać
    propagandę od znajomości prawa i być świadomym, że w BSA też nie pracują
    idioci i mówią co mówią w określonym celu.
    Nb w potencjalnych sprawach cywilnych ms MZ też ukręcił sam na siebie bicz
    stosując bardzo liberalną politykę akceptacji kopii oem'owskich. Konia z
    rzędem temu kto klarownie udowodni tu jakąś ich startę spowodowaną brakiem
    nalepki czy urządzenia nieperyferyjnego. W kontekście tego wszystkiego
    warto się także zastanowić na obostrzeniami wprowadzonymi wraz z XP gdzie
    ms stawia siebie w dużo lepszej pozycji kontrolując proces rejesteracji
    licencji. Namieszasz zbyt mocno w sprzęcie, nie uruchomisz ich produktu i
    jesteś na ich łasce. Komu się będzie chciało pozywać w tej sytuacji ms by
    wykazać swoją hipotetyczną i jeszcze bardziej kontrowersyjną stratę gdy
    wgrę wchodzi góra kilkaset złotych a ryzykuje się znacznie większymi
    kosztami i kolosalnym zmarnowaniem czasu? Może to posunięcie pozostaje bez
    związku z licencyjnymi wątpliwościami o których nie ja pierwszy tu mówię
    ale jakoś dziwnie się w rozumowanie stojące za tymi wątpliwościami
    wpasowuje.
    Oczywiście to wszystko to moja skromna opinia :)

    I jeszcze jedno na zakończenie tego trochę przydługiego dowodu. To, że mam
    takie a nie inne zdanie w kwestii spełniania określonych licencyjnych
    wymogów ms nie oznacza, że nie zgadzam się z nimi w kwestii głównej
    dotyczącej nielegalnego rozpowszechniania oprogramowania.

    --
    Marcin