  • Data: 2006-07-30 19:34:24
    Temat: Re: przeszukanie mieszkania
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jan Bartnik napisał(a) :
    > 1. A jesli komputer nie ma dysku? Kumplowi taki 'zabezpieczyli'.

    Spacjaliści, ech...

    > 2. Albo jesli dysk jest czysty. Zalozmy ze kiedys bylo na nim nielegalne
    > oprogramowanie i da sie je odzyskac w jakis magiczny sposob kozystajac z
    > uslug zajmujacych sie tym firm? Czy nielegalne jest posiadanie
    > oprogramowania, ktorego - teoretycznie - nie ma? Kupilem dysk na allegro i
    > mial piracka przeszlosc (byl tylko sformatowany a jego zawartosc moznaby
    > przywrocic). Teraz wrzucilem tam linuxa i stoi w domu jako serwer ... zajete
    > jest moze 10% dysku a reszta nietknieta ... kiedys zawierala 'piraty'.

    No cóż, ktoś za to beknie. Jakubowskiej nie pomogło skasowanie
    maili :-)
    Mówiąc serio, to zgodnie ze zdrowym rozsądkiem Ty jesteś bez
    winy. A sprzedawca? Kto to wie.

    > 3. Jesli mam zamiar komus odsprzedac mojego windowsa bo np. kupuje nowego to
    > co powinienem zrobic z dyskiem ... zawsze istnieje mozliwosc, ze ktos odczyta
    > przeszlosc mojego dysku a juz praw do starego windowsa miec nie bede. Co w
    > takiej sytuacji?

    Albo gorzej - usunąłeś zawartość dysku. Jeszcze nie
    zainstalowałeś nowego systemu, a starego już nie masz. A tu wpada
    BSE. Oczywiście nie wiesz komu sprzedałeś, jaki był nr seryjny, itp.
    Ale bez przesady. Chyba za to nie wsadzają do pudła?
    To byłoby gorzej niż terror z okresu rewolucji. Francuskiej, tym
    razem. Wówczas za pobrudzone na czarno dłonie ludzie byli
    rozstrzeliwani na miejscu bez ceregieli. Za _podejrzenie_
    używania broni (na proch czarny wówczas).

    > 4. Czy moge na wlasne potrzeby zmieniac legalnie nabyte oprogramowanie? Mowie
    > o wersjach trial albo shareware programow sciagnietych z sieci.

    Raczej nie. Na ogół w licencji jest napisane, że nie wolno
    zmieniać, ani deasamblować. Chyba, że GNU.

    > 5. A co z limitem czasowym? Pamietam jak kiedys sie robilo z wygasajacymi po
    > ilustam-dniach licencjami. Imstalowalo sie ponownie i bylo od nowa ...

    Jeśli jest zachowana data pierwszej instalacji, to niedobrze.
    Chyba obecnie większość programów nie pozwoli zainstalować po raz
    drugi. Z kolei z innymi nic się nie dzieje po minięciu okresu
    próby. Ale z drugiej strony, załóżmy, że miałem zainstalowane,
    odinstalowałem po tych 30 dniach, ale przypomniałem sobie o
    jednej funkcji, którą chciałbym przeglądnąć. Instaluję znowu.
    Wpada BSE.

    W zasadzie jak sędzia będzie życzliwy, to za żaden, oprócz 4.
    punktu nie powinieneś ponieść kary. Jeśli będą szukać na Ciebie
    haka, to wystarczy cokolwiek.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.