  • Data: 2011-08-09 08:27:03
    Temat: Re: przepisy ruchu drogowego- kolizja-czyja wina
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-09 09:37, Ariusz pisze:
    > Ten tył wydaje mi się kluczem - skoro w tył to można domniemać, że ten
    > poszkodowany był już na głównej, a więc sprawca nie zachował bezpiecznej
    > odległości. W praktyce rzecz prawie nie możliwa jeżeli by ten z głównej
    > jechał przepisowo. Jeżeli droga była śliska powinien jechać wolniej tak
    > by w razie czego wyhamować. Wydaje mi się, że od POLICJI będzie zależało
    > kto winien.

    Z drugiej strony wymuszeniem pierwszeństwa jest już samo zmuszenie
    jadącego główną do istotnej zmiany prędkości, zatem trudno tutaj
    twierdzić, że wyjeżdżający z podporządkowanej go nie wymusił.

    Z tym dziwnym argumentem, że trzeba jechać tak, aby wyhamować, to jakiś
    absurd. Zauważ, że wówczas trzeba by dojeżdżać do jakiejkolwiek
    podporządkowanej ulicy z prędkością pieszego (wszak nawet 25km/h nie
    gwarantuje wyhamowania jak coś wyjedzie na 20cm przed maską).

    --
    Liwiusz