    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejechanie psa
    Date: Thu, 24 Jul 2003 19:13:13 +0200

    Użytkownik "Michal Kosek" <m...@n...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:bfp1bv$dh2$1@druid.ceti.pl...

    > Mam jeszcze jedno pytanie (nie trolluję, tylko nie wiem). Czy jeśli
    > człowiek trafi pod samochód w niewyjaśnionych okolicznościach
    > (brak świadków), to przyjmuje się, że była to jego wina?

    Okoliczności próbuje się wyjaśnić (badania itepe). A świadkowie są - np. sam
    uczestnik zdarzenia.

    > Innymi słowy, czy fakt, że był to pies, a nie człowiek ma znaczenie
    > z punktu widzenia prawa?

    Cóż, w przypadku przejechania człowieka na pewno byłby to wypadek ze
    skutkiem śmiertelnym, od którego nie wolno się oddalić.

    Natomiast w przypadku psa? Mmm... Wiesz, jak się pszczoła rozbije na szybie,
    to ktoś też mógł być jej właścicielem... Albo np. gołąb.

    Gdyby to traktować jako wypadek, trzeba by się zatrzymywać przy każdej
    rozjechanej żabie, potrąconym wróblu itepe itede.