    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie sprawy - po jakim czasie?
    Date: Sat, 15 Oct 2005 02:28:27 +0200

    Katrinos wrote:

    > co mogą mi zrobić oprócz wzywania do zapłaty i nasyłania windykacjej firmy?
    > i nie oddania mi mojego odpisu świadectwa dojrzałości ?
    > ile czasu mogą mnie "straszyć" ?

    Po pierwsze nie mogą Ci zatrzymać Twoich własnych dokumentów, bo to jest
    nielegalne.
    Po drugie być może nie mają prawa nawet żądać od Ciebie tych 500 zł.
    Bardzo możliwe, że ten zapis jest niedozwoloną klauzulą umowną.
    Być może zatem jest nieważny.
    Dlatego w obu tych sprawach (zamiast czekać na przedawnienie i narażać
    się na windykację) zgłoś się pilnie (wraz z umową lub regulaminem, czy
    gdzie tam tę karę umowną Ci wpisali) o pomoc do rzecznika konsumentów
    (działają w urzędach miejskich i starostwach powiatowych), ew. do Urzędu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    Pamiętaj, że wobec szkoły jesteś konsumentem i nie wszystko mogą Ci
    narzucić i nie wszystkiego mogą od Ciebie żądać. Szczególnie jeśli np.
    odstępujesz od umowy, bo oni w jakiś sposób nie wypełniają swojej części.

    --
    MArta
    m...@N...pl