  • Data: 2008-07-01 16:43:05
    Temat: Re: prawo - umowa na wykonanie zdjec do kalendarza
    Od: Greg <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Crosspost: pl.soc.prawo; pl.rec.foto.cyfrowa

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Nie powinieneś zawierać umowy o wykonanie zdjęć.
    > Właściwą formą jest udzielenie wydającemu kalendarz
    > licencji na wykorzystanie zdjęć.

    No to już w ogóle jazda. Znaczy mam sobie wydrukować kilka słów, że oto
    jest licencja zezwalająca na nieodpłatne wykorzystanie fotografii do ...
    (i tutaj wyszczególnione kilka pól eksploatacji), ewentualnie podpisać
    to ze swojej strony i wręczyć zamawiającemu? Do tej pory nie widziałem
    aby ktoś z kupujących się na licencji podpisywał, a miło byłoby taki
    podpis mieć.
    Licencja byłaby dobra gdybym zdjęcia już miał i ktoś się do mnie zjawia
    z propozycją ich odkupienia. Trudno wtedy mówić o wykonaniu dzieła -
    chodzi bowiem właśnie o samo udzielenie licencji wyłącznej czy też
    niewyłącznej na użytkowanie fotografii.

    Ja je muszę najpierw wykonać. Czyli dzieło musi dopiero powstać.
    Dlaczego więc ta forma umowy miałaby być zła? Chodzi więc o umowę o
    dzieło z przeniesieniem części praw autorskich (a więc z udzieleniem
    licencji). Skoro jedenak w samej umowie o dzieło jest jasno określone do
    czego można zdjęcia wykorzystać, a do czego już nie to czy jest
    faktycznie konieczne przygotowywanie dodatkowo umowy licencyjnej?

    pozdrawiam
    Greg