eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego › Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego
    Date: Fri, 02 Nov 2012 08:51:36 +0100
    From: valdoozz <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania
    komunalnego

    W dniu 2012-11-02 03:26, p47 pisze:

    > Jeśli jednak nie uda ci się w ten sposób siostry "wykolegować" i
    > właściciel uzna, ze siostra wciąż ma prawa do lokalu to zawsze, w
    > ostatecznym rachunku możesz skłonić ją , aby solidarnie i wraz z tobą
    > wystąpiła o wykup mieszkania a potem ją spłacić, tj.
    > przekazać kwotę równą połowie rynkowej wartości mieszkania minus połowa
    > kwoty wykupu minus to, co już siostra (ewentualnie) od rodziców dostała
    > na swoje mieszkanie (przy założeniu, ze dziedziczycie po rodzicach
    > ustawowo).
    > Takie rozwiązanie zgodne jest z moim poczuciem sprawiedliwości no bo
> [...]

    Masz całkowitą rację, być może wynika to z mojego charakteru - martwię
    się na wyrost.

    Abstrahując od tego, że siostra będzie robić problemy, irytuje mnie ten
    cały bałagan. Ta umowa najmu która zawarłem w 1995r. niby jest na 4
    osoby, tj. czynsz i wszystkie inne opłaty są rozpisane na 4 osoby, a w
    rubryce pod nazwiskiem głównego, gdzie należało by wylistować lokatorów
    z prawem do tytułu, nie widnieją żadne nazwiska, ani mojej siostry, ani
    żony i dzieci.

    Jak odczytuje to tak jakby moje dzieci, choć mieszkają i zameldowane są
    tam od narodzin, nie miały prawa tytułu do lokalu a moja siostra, która
    nie mieszka ze mną go ma. A w/g mnie prawo tytułu z racji pozostawania
    we wspólnym gospodarstwie, mojej rodzinie należy się jak "psu micha" !
    (co zauważyłeś nie zostało jeszcze zweryfikowane)

    No ale Polska jest krajem specyficznym

    Procedura wygląda następująco :
    Składasz wniosek w Wydziale Gospodarowania Mieniem, dalej wędruje on do
    MZBMu, aby po weryfikacji wróciła z powrotem do WGM, a ci jeszcze w
    międzyczasie ustalają tytuł prawny do lokalu w Wydziale Spraw
    Społecznych i Mieszkaniowych ...

    Kiedy udałem się do BOI w MZBMie, usłyszałem że koniecznie muszę złożyć
    wniosek o ustalenie wszystkich osób posiadających prawo tytułu do
    lokalu, gdyż ta decyzja z roku 1979 wskazuje na to że siostra prawa tego
    nie straciła, gdyż już były takie przypadki wcześniej i będzie musiała
    na piśmie odstąpić od umowy najmu. Wtedy dostanę aneks do umowy z 1995r.
    na którym będę figurował jako główny najemca wraz z członkami mojej
    rodziny! Pytam - dlaczego podczas zawierania umowy w 1995r. już wtedy
    jasno i klarownie nie określono najemców z prawem tytułu? Słyszę - A no
    bo wtedy te urzędy tak pracowały ... Śmiechu warte!

    Tu nikt nie chce nikogo jak to nazwałeś "wykolegować". Jako pierwszy z
    rodzeństwa założyłem rodzinę. Jak jeszcze żyli rodzice, wspólnie
    ustaliliśmy, że ja zostanę z rodziną w tym mieszkaniu. Siostry też na to
    przystały i wyprowadziły się do swoich mieszkań. Pewnie, że mnie niejako
    "trafiło się" to mieszkanie za free.

    Tak jak pisałem siostra o której mowa, najęła inne mieszkanie
    spółdzielcze a później je wykupiła.

    Gdyby trzymać się przepisów, nawet nie mogłaby w tej chwili wykupić
    mojego gdyż już posiada tytuł własności do innego lokalu. Nie wiem
    również czy najmując mieszkanie od spółdzielni, w świetle obowiązujących
    wówczas przepisów mogłaby mieć prawo tytułu do innego mieszkania
    komunalnego.

    Skoro poruszyłeś kwestię poczucia niesprawiedliwości, to powiem, że po
    śmierci naszych rodziców odziedziczyła mieszkanie po rodzicach oraz
    działkę rekreacyjną.

    Czy według Ciebie sprawiedliwości stanie się zadość jak wykupię
    mieszkanie i spłacę jej połowę wartości mieszkania?