eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego › Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego
  • Data: 2012-11-06 01:05:24
    Temat: Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego
    Od: valdoozz <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-04 09:46, p47 pisze:
    > MZ w tym czasie nie można było mieć tytułu prawnego do jakiegoś
    > mieszkania i jednocześnie do mieszkania komunalnego/lokatorskiego.
    > Ale w urzędach panował bałagan, albo urzędnicy miewali potrzeby;-) i
    > różnie bywało.
    > Przy okazji, jak pisałem, wówczas należało rozróżniać tzw. "przydział
    > lokalu" i umowę najmu, która przecież tez stanowi tytuł prawny do
    > zajmowania lokalu.
    > Być może w twoim przypadku siostra wciąż figuruje w urzędzie jako osoba
    > posiadająca (wraz z tobą) przydział lokalu, ale ponieważ mieszka gdzieś
> [...]

    Więc pozostawiając przepisy prawne regulujące przydział / najem mieszkań
    w tamtych czasach, chciałbym (jeśli już się nie tego nie zrobiłeś)
    zapoznać Cię z treścią art. 11 ust. 3 pkt. 2 Ustawy z dnia 21 czerwca
    2001 r. o ochronie praw lokatorów, zgodnie z która siostra moja jako
    właścicielka może (jeśli już się to nie stało) stracić prawo do
    mieszkania komunalnego, które jest przedmiotem naszej dyskusji.

    ,,właściciel lokalu, w którym czynsz jest niższy niż 3% wartości
    odtworzeniowej lokalu w skali roku, może wypowiedzieć stosunek najmu:

    2. z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu
    położonego w tej samej miejscowości, a lokator może używać tego lokalu,
    jeżeli lokal ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu zamiennego".

    Na podstawie wciąż aktualnych przepisów z 2001r. dyskwalifikuje ją (bądź
    może dyskwalifikować - ta kwestia jest niejasna gdyż uzależniona jest od
    indywidualnie prowadzonej polityki mieszkaniowej gminy/miasta) tytuł
    prawny do innego lokalu położonego w tej samej miejscowości. A
    dokładniej mowa o mieszkaniu własnościowym jaki nabyła kilka lat temu.